Factors influencing digital game addiction in high school students: school burnout, fear of negative evaluation, and tolerance perspectives
Göster/ Aç
Tarih
2023Yazar
Yılmaz, Ramazan
Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Today, the widespread use of smartphones and mobile internet has provided various advantages, such as using technology in teaching processes inside and outside the classroom and transitioning to hybrid education applications. However, increasing and facilitating access to these technologies lead to increased digital game addiction. This study examined the relationships between students’ digital game addiction in individual and school psycho-social environments. In this direction, the relationships between digital game addiction, school burnout, fear of negative evaluation, and tendency to tolerance were explored. The research was conducted on 403 high school students. The relationship between structures was examined. Research findings reveal that digital game addiction positive and significantly correlates with school burnout and fear of negative evaluation. On the other hand, a significant inverse relationship was found between digital game addiction and a tendency to tolerance. In addition, fear of negative evaluation positive and significantly correlates with school burnout however, tendency to tolerance no significant relationship between school burnout and fear of negative evaluation. Based on the research results, what can be done to reduce the digital game addiction of high school students was discussed, and various suggestions were made for researchers, teachers, and school guidance services Günümüzde akıllı telefon ve mobil internet kullanımının yaygınlaşması, teknolojinin sınıf içi ve sınıf dışı öğretim süreçlerinde kullanılması, hibrit eğitim uygulamalarına geçiş gibi çeşitli avantajlar sağlamıştır. Ancak bu teknolojilere erişimin artması ve kolaylaşması dijital oyun bağımlılığının da artmasına neden oluyor. Bu çalışmada öğrencilerin bireysel ve okul psiko-sosyal ortamlarındaki dijital oyun bağımlılıkları arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Bu doğrultuda dijital oyun bağımlılığı, okul tükenmişliği, olumsuz değerlendirilme korkusu ve hoşgörü eğilimi arasındaki ilişkiler araştırılmıştır. Araştırma 403 lise öğrencisi üzerinde gerçekleştirildi. Yapılar arasındaki ilişki incelendi. Araştırma bulguları, dijital oyun bağımlılığının okul tükenmişliği ve olumsuz değerlendirilme korkusuyla pozitif ve anlamlı düzeyde ilişkili olduğunu ortaya koyuyor. Öte yandan dijital oyun bağımlılığı ile hoşgörü eğilimi arasında ters yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca olumsuz değerlendirilme korkusunun okul tükenmişliği ile pozitif ve anlamlı bir ilişki içinde olduğu, ancak hoşgörü eğiliminin okul tükenmişliği ile olumsuz değerlendirilme korkusu arasında anlamlı bir ilişki olmadığı görülmüştür. Araştırma sonuçlarından yola çıkarak lise öğrencilerinin dijital oyun bağımlılığını azaltmak için neler yapılabileceği tartışılarak araştırmacılara, öğretmenlere ve okul rehberlik servislerine çeşitli önerilerde bulunuldu.