Sanal gerçeklik uygulamalarının eğitimde kullanımına ilişkin öğretmen adaylarının görüşlerinin incelenmesi
Göster/ Aç
Tarih
2019-07-09Yazar
Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem
Yılmaz, Ramazan
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Sanal gerçeklik uygulamalarının eğitimde kullanımına yönelik ilgi giderek artmaktadır. Sanal gerçeklik, gerçek nesne veya ortamların bilgisayar ortamında modellemesi yapılarak oluşturulan üç veya daha fazla boyut içeren simülasyonlardır. Kullanıcılar bu simülasyonlar ile görme, işitme ve dokunma gibi duyuları kullanarak etkileşime geçebilmekte, onları kontrol edip deneyimleyebilmektedir. Sanal gerçeklik uygulamalarının özellikle fen ve teknoloji, mühendislik, tıp eğitimi gibi alanlarda soyut ve karmaşık konuların öğretilmesinde tercih edilebileceği belirtilmektedir. Bununla birlikte söz konusu teknolojinin eğitsel amaçlı kullanımı ile ilgili araştırmaların henüz yeni ve sayıca az olduğu görülmektedir. Bu nedenle bu konudaki araştırma sayı ve çeşitliliğinin artırılması önemlidir. Bu araştırmada ilköğretim matematik öğretmen adaylarının matematik dersi ile ilgili eğitsel amaçlı sanal gerçeklik uygulamalarını incelemeleri istenmiştir. Araştırmada nitel yöntem kullanılmıştır. Araştırma 15 öğretmen adayı üzerinde gerçekleştirilmiş olup, öğretmen adayları matematik dersi ile ilgili ücretsiz sanal gerçeklik uygulamalarını deneyimlemişlerdir. Araştırma bulguları sanal gerçeklik uygulamalarının derslerde kullanımının; derse olan ilgi ve katılımı artırma, öğrenme ortam ve sürecini eğlenceli hale getirme, yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerini geliştirme, öğrencilerin güdülenmesini artırma, deneme-yanılma ile bilgi ve becerileri geliştirme
noktasında işe yarar olabileceğini belirtmektedir. Bununla birlikte öğretmen adaylarından bazıları akıllı telefon entegreli sanal gerçeklik gözlüklerinin kullanımının grafik ve ses uyumsuzluğu yaşanabilmesinden ötürü mide bulantısı ve baş dönmesi gibi problemlere yol açtığını belirtmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarından bazıları sanal gerçeklik uygulamalarının
sınıf ortamında kullanımının sınıf yönetiminde problemlere yol açabileceğini de belirtmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda araştırmacılar ve eğitimciler için çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11772/1627İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Artırılmış gerçekliğin uygulamalarının eğitsel amaçlı kullanımına yönelik öğretmen adaylarının görüşlerinin incelenmesi
Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan (II. Uluslararası Eğitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumu, 2019)Artırılmış gerçeklik uygulamalarının eğitsel amaçlı kullanımına yönelik ilgi giderek artmaktadır. Artırılmış gerçeklik, sanal içeriğin (resim, video, animasyon, üç boyutlu ortam vb.) fiziksel dünya ortamına yansıtılması ... -
Virtual reality in medical education
Üstün, Ahmet Berk; Yılmaz, Ramazan; Karaoğlan Yılmaz, Fatma (IGI Global, 2020)Virtual Reality in Medical Education The aim of this research is to examine students’ acceptance and use of virtual reality technologies in medical education. Within the scope of the research, a questionnaire consisting ... -
Matematik ve geometri eğitimi alanında artırılmış gerçeklik ile ilgili yayınlanmış makalelerin sistematik olarak incelenmesi
Çetintav, Gülay; Yılmaz, Ramazan (Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 2022)Çağın ihtiyaçları düşünüldüğünde problem çözen, yaratıcı düşünen, akıl yürüten, muhakeme ve ilişki kuran bireylere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu beceriler matematik ile ilişkilidir. Ancak ülkemizin ulusal ve uluslararası ...