Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
View Item 
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
  • Turizm İşletmeciliği Bölümü
  • Turizm İşletmeciliği Bölümü Kitap Koleksiyonu
  • View Item
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
  • Turizm İşletmeciliği Bölümü
  • Turizm İşletmeciliği Bölümü Kitap Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sosyal sermaye kavramının turizm sektörü açısından incelenmesi

Thumbnail
View/Open
2021 Kitap Bölümü-Sosyal Sermaye Kavramının Turizm Sektörü Açısından İncelenmesi.pdf (5.654Mb)
Date
2021
Author
Karakaş, Ayhan
Aslan, Ahmet
Metadata
Show full item record
Abstract
Tourism is a labor-intensive sector where face-to-face communication with costumers is very important and therefore has its own characteristics. The simultaneous production and consumption of tourism forces businesses operating in this field to be more careful than businesses operating in other sectors. Therefore, tourism enterprises operating in today's intense competitive environment should attach importance to social capital in order to keep up with this competition and continue their activities. The aim of this study is to examine the importance and application areas of the concept of social capital for the tourism sector and businesses in this sector, and to reveal the relationships, rules and opportunities in the tourism sector and its destinations. Social capital has certain benefits for individuals, groups and organizations. Social capital, which is useful in increasing individual performance, promotion and wage increase, in reaching career goals, has some positive effects on obtaining resources by increasing information sharing, seizing opportunities through entrepreneurship practices, and strategic flexibility.
 
Turizm, müşterilerle yüz yüze iletişimin oldukça önemli olduğu, emek yoğun bir sektördür ve dolayısıyla kendine has özelliklere sahiptir. Turizmde üretim ile tüketimin aynı anda olması bu alanda faaliyet gösteren işletmeleri diğer sektörlerde faaliyet gösteren işletmelere göre daha dikkatli olmaya itmektedir. Bu yüzden günümüzdeki yoğun rekabet ortamında faaliyet gösteren turizm işletmelerinin bu rekabete ayak uydurarak faaliyetlerine devam etmesi için sosyal sermaye önem vermeleri gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, sosyal sermaye kavramının turizm sektörü ve bu sektörde yer alan işletmeler için önemini ve uygulama alanlarını inceleyip, turizm sektöründeki, destinasyonlarındaki ilişkileri, kuralları ve fırsatları ortaya koymaktır. Sosyal sermayenin birey, grup ve örgütlere birtakım faydaları bulunmaktadır. Bireysel performansın yükselmesinde, terfi ve ücret yükselmesinde, kariyer hedeflerine ulaşmada faydalı olan sosyal sermayenin bilgi paylaşımını artırarak kaynak elde etmede, girişimcilik uygulamaları yoluyla fırsat yakalamada, stratejik esneklik üzerinde birtakım olumlu etkileri bulunmaktadır.
 
URI
http://hdl.handle.net/11772/16342
Collections
  • Turizm İşletmeciliği Bölümü Kitap Koleksiyonu [6]

DSpace@Bartın is member of:


sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Browse

All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

My Account

LoginRegister

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.