Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • Türkçe 
    • English
    • Türkçe
  • Giriş
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
Öğe Göster 
  •   Bartın Üniversitesi Kurumsal Akademik Arşivi
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   Bartın Üniversitesi Kurumsal Akademik Arşivi
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The impact of socio-scientific biology instruction on argumentation skills of preservice science teachers

Thumbnail
Göster/Aç
2018 NARST Ozet.pdf (2.896Mb)
Tarih
2018-03-10
Yazar
Kara, Yılmaz
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
The study was aimed to determine how instruction driven by socio-scientific biology instruction over a semester period influenced PST’s argumentation skills. One-group research design guided the study. An instrument was applied before and after the implementation of socio-scientific biology instruction as the pre- and post- tests. The participants were 35 pre-service science teachers (PST) at their senior year. Treatment was the biology instruction based on socioscientific approach. The instruction continued in the course of Special Issues in Biology and lasted in sixteen weeks. In order to examine PST’s argumentation skills, argumentative questions were developed for each week. The instrument included the written questions exploring students’ views about the role of SSI-based instruction. Students’ argumentation skills were explored and scored depending on the rubric developed according to Toulmin Argumentation Pattern, the rubric focused on the students’ argumentation structure. The results suggest that SSI-based instruction significantly influenced participants’ argumentation skills. Specifically, our results suggest that while students encounter SSI-based instruction, their argumentation skills increase positively. The results indicate that teachers would benefit from SSI-based learning experiences that support their argumentation practices as well as their ability to foster development of these practices among their students.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11772/1642
Koleksiyonlar
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu [22]

DSpace@Bartın is member of:


sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Göz at

Tüm AlanlarBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDergiye GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDergiye Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.