Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • Türkçe 
    • English
    • Türkçe
  • Giriş
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
Öğe Göster 
  •   Bartın Üniversitesi Kurumsal Akademik Arşivi
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   Bartın Üniversitesi Kurumsal Akademik Arşivi
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Fen bilgisi öğretmeni adaylarının geliştirdikleri stem temelli öğretim etkinliklerinin değerlendirilmesi

Thumbnail
Göster/Aç
2018 Edurest activity.pdf (7.744Mb)
Tarih
2018-10
Yazar
Kara, Yılmaz
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Fen eğitiminde son yıllarda disiplinler arası çalışmalara önem verildiği görülmektedir. Fen alanının diğer alanlarla birlikte öğrenme süreçlerine dahil edilmesini konu edinen çalışmalar STEM eğitiminin doğmasına neden olmuştur. STEM eğitiminde gelinen noktada öğretmen adaylarından etkinlikler geliştirmeleri ve etkinlikleri değerlendirmeleri beklenmektedir. Bu çalışmada öğretmen adaylarının STEM eğitimi tasarım süreci temel alınarak geliştirdikleri ve yürütmeye çalıştıkları öğretim etkinliklerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Öğretim etkinliklerinin değerlendirilmesi amacı ile yürütülen çalışmada özel durum yaklaşımı benimsenmiştir. Çalışma bir STEM atölyesi çalışmasına katılan 30 fen bilgisi öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Öğretmen adaylarından geliştirdikleri ve yürütmeye çalıştıkları STEM etkinliklerini veri toplama aracı üzerinden değerlendirmeleri istenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kınık-Topalsan (2018) tarafından geliştirilen “Mühendislik Tasarım Temelli Öğretim Etkinliklerini Değerlendirme Rubriği” kullanılmıştır. Bulgular öğretmen adaylarının geliştirdiği ve ürün haline getirmeye çalıştığı etkinliklerin araştırmacılar tarafından belirlenen inceleme kriterlerine göre değerlendirilmesi ile elde edilmiştir. Geliştirilen ve ürün haline getirilmeye çalışılan etkinliklerde, ilk ve en önemli basamak olan problem tanımlama ve tanımlanan problemin anlaşılırlığı kısmında iyi düzeyde bir performans ile karşılaşılmıştır. Ek olarak, problem belirleme, yaratıcı çözüm üretme ve model haline getirme basamaklarında elde edilen performans iyi düzeye yakın niteliktedir. Öğretmen adaylarının geliştirerek uygulamaya çalıştığı STEM eğitimi etkinliklerinde, bireysel olarak yaşadıkları sıkıntılar göz önüne alındığında, gelişmelerin uygulayıcısı olacak öğretmen adaylarının yeni yöntem ve tekniklerden haberdar olarak yetiştirilmesi ve öğretmen yetiştirme programlarına STEM eğitiminin dâhil edilmesi önerilmektedir.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11772/1645
Koleksiyonlar
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu [22]

DSpace@Bartın is member of:


sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Göz at

Tüm AlanlarBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDergiye GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDergiye Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.