İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okumaya yönelik tutumları (Bartın örneklemi)
Abstract
Bu araştırmanın amacı dördüncü sınıf öğrencilerinin okumaya yönelik tutumlarını incelemektir. Araştırma tarama yöntemiyle yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Bartın il merkezinde bulunan 47 resmî ilkokulun dördüncü sınıflarında öğrenim gören 1405 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi tesadüfi örneklemeyle belirlenmiştir. Örneklemde üç ilkokul yer almıştır. Bu okullarda dördüncü sınıfta okuyan 415 öğrenciye ölçek uygulanmış, 385 geçerli veri elde edilmiştir. Analizler sonucunda öğrencilerin güçlü bir okuma tutumuna sahip olduğu, kız öğrencilerin okuma tutumunun erkek öğrencilere göre daha yüksek olduğu, ebeveyn okuma kültürünün çocukların okuma tutumunda anlamlı farklar yarattığı görülmüştür. Okul öncesi dönemde eve gazete, dergi, okuma yazma materyalleri almanın, çocuklara sesli hikâye okumanın, çocuklarla birlikte kitabevi, kitap fuarı ve kütüphanelere gitmenin çocukların okuma tutumunda anlamlı farklar yarattığı belirlenmiştir. Bundan başka dördüncü sınıf öğrencilerinin okumaya yönelik tutumları ile bir yılda ders kitabı dışında okudukları kitap sayısı arasında orta düzeyde ve pozitif yönde ilişki görülmüştür. This study aimsto investigate attitudes towards reading of fourth graders. The research was carried out in the survey model. The scale was applied to 415 studentsand 385 valid data were obtained. In analyzing the data, descriptive statistics, t-test, ANOVA and correlation tests were used. Analysis of the data showed that students had a strong reading attitude, females had a higher reading attitude than males, and parent reading culture made meaningful differences in children's reading attitudes. In the pre-school period, taking newspapers, magazines, reading and writing materials; reading stories to children; visiting bookstores, book fairs, and libraries with children made significant differences in children’s attitude towards reading. Amoderate and positive relationship between attitudes towards reading and the number of books read outside of the course book in one year