Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • Türkçe 
    • English
    • Türkçe
  • Giriş
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
Öğe Göster 
  •   Bartın Üniversitesi Kurumsal Akademik Arşivi
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   Bartın Üniversitesi Kurumsal Akademik Arşivi
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dinleme eğitimi özyeterliğini geliştirmede mikro öğretimin rolü

Thumbnail
Göster/Aç
Dinleme Eğitimi Özyeterliğini Geliştirmede Mikro Öğretimin Rolü.pdf (886.0Kb)
Tarih
2016
Yazar
Özdemir, Serpil
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Dilin dört temel beceri alanı dinleme, konuşma, okuma ve yazmadır. Dinleme diğer dil becerilerinden önce gelişir, onlara temel oluşturur ve en çok kullanılan dil becerisidir. Dinleme becerisi diğer becerilere göre daha yakın zamanda ders programlarında yer almıştır. Türkçe Programı’nda aşamalı olarak kazandırılacak toplam kırk iki kazanıma yer verilmektedir. Programın amacına ulaşması için öğretmen bu eğitimi vermeye hazır olmalıdır. Mikro öğretim yöntemi öğretmen adaylarını mesleğe hazırlamada etkili yöntemlerden biridir. Bu araştırmada iki temel amaç vardır. Birincisi öğretmen adaylarının dinleme eğitimi özyeterliğini geliştirmede mikro öğretim uygulamalarının etkisini belirlemek, ikincisi öğretmen adaylarının mikro öğretime yönelik görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın birinci amacı için deneysel desenlerden tek grup öntest-sontest deseni kullanılmıştır, ikinci amacı için nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunda bir devlet üniversitesinde, Türkçe Eğitimi bölümünde okuyan 42 öğretmen adayı yer almaktadır. Araştırma verileri Dinleme Özyeterlik Ölçeği ve yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda mikro öğretim uygulamalarının öğretmen adaylarının dinleme eğitimi özyeterliğinde anlamlı bir fark yarattığı ve öğretmenlik becerilerini geliştirdiği belirlenmiştir.
 
Four main areas of language skills are lis t en in g, speaking, reading and writing. Lis t e n ing develops before other language skills, creates them basis and it is the most used language skill. Lis t en in g s kill involved in curriculum more recently than the other skills. To tal 42 achievements are there in Turkish Curriculum which will be imparted gradually. Teachers should be ready to provide this training to achieve the objectives of the program. M icro teaching method is one of the effective methods to prepare teacher candidates to the profession.There are two main objectives in th is research. One of them is to determine the effectiveness of micro teaching in helping student teachers gain lis t en in g t rain in g s elf-efficacy and the other one is to determine student teachers’ views on the micro teaching. The pretest-posttest, one group experimental research was used for the first objective and qualitative research method was used for the second objective. In the research working group 42 student teachers are included who are studying in the Turkish Education Department at a state univers it y . The research data were collected by Listening Self-Efficacy Scale, and a semi-structured interview form. As a result of the study, it was concluded that micro teaching applications made a significant difference in listening training s elf-efficacy and improved teaching skills.
 
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11772/1693
Koleksiyonlar
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu [33]

DSpace@Bartın is member of:


sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Göz at

Tüm AlanlarBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDergiye GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDergiye Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.