Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzdemir, Serpil
dc.date.accessioned2019-07-24T07:14:17Z
dc.date.available2019-07-24T07:14:17Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationÖzdemir, S. (2016). Dinleme Eğitimi Özyeterliğini Geliştirmede Mikro Öğretimin Rolü. VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 5-8 Mayıs 2016, Çanakkale.en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1693
dc.description.abstractDilin dört temel beceri alanı dinleme, konuşma, okuma ve yazmadır. Dinleme diğer dil becerilerinden önce gelişir, onlara temel oluşturur ve en çok kullanılan dil becerisidir. Dinleme becerisi diğer becerilere göre daha yakın zamanda ders programlarında yer almıştır. Türkçe Programı’nda aşamalı olarak kazandırılacak toplam kırk iki kazanıma yer verilmektedir. Programın amacına ulaşması için öğretmen bu eğitimi vermeye hazır olmalıdır. Mikro öğretim yöntemi öğretmen adaylarını mesleğe hazırlamada etkili yöntemlerden biridir. Bu araştırmada iki temel amaç vardır. Birincisi öğretmen adaylarının dinleme eğitimi özyeterliğini geliştirmede mikro öğretim uygulamalarının etkisini belirlemek, ikincisi öğretmen adaylarının mikro öğretime yönelik görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın birinci amacı için deneysel desenlerden tek grup öntest-sontest deseni kullanılmıştır, ikinci amacı için nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunda bir devlet üniversitesinde, Türkçe Eğitimi bölümünde okuyan 42 öğretmen adayı yer almaktadır. Araştırma verileri Dinleme Özyeterlik Ölçeği ve yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda mikro öğretim uygulamalarının öğretmen adaylarının dinleme eğitimi özyeterliğinde anlamlı bir fark yarattığı ve öğretmenlik becerilerini geliştirdiği belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractFour main areas of language skills are lis t en in g, speaking, reading and writing. Lis t e n ing develops before other language skills, creates them basis and it is the most used language skill. Lis t en in g s kill involved in curriculum more recently than the other skills. To tal 42 achievements are there in Turkish Curriculum which will be imparted gradually. Teachers should be ready to provide this training to achieve the objectives of the program. M icro teaching method is one of the effective methods to prepare teacher candidates to the profession.There are two main objectives in th is research. One of them is to determine the effectiveness of micro teaching in helping student teachers gain lis t en in g t rain in g s elf-efficacy and the other one is to determine student teachers’ views on the micro teaching. The pretest-posttest, one group experimental research was used for the first objective and qualitative research method was used for the second objective. In the research working group 42 student teachers are included who are studying in the Turkish Education Department at a state univers it y . The research data were collected by Listening Self-Efficacy Scale, and a semi-structured interview form. As a result of the study, it was concluded that micro teaching applications made a significant difference in listening training s elf-efficacy and improved teaching skills.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherVIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDinleme eğitimien_US
dc.subjectMikro öğretimen_US
dc.subjectListening trainingen_US
dc.subjectMicro teachingen_US
dc.titleDinleme eğitimi özyeterliğini geliştirmede mikro öğretimin rolüen_US
dc.title.alternativeThe effect of micro teaching on gaining listening training self-efficacyen_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.relation.journalVIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresien_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.authorID35896en_US
dc.identifier.startpage2501en_US
dc.identifier.endpage2514en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster