Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • Türkçe 
    • English
    • Türkçe
  • Giriş
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
Öğe Göster 
  •   Bartın Üniversitesi Kurumsal Akademik Arşivi
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Temel Eğitim Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   Bartın Üniversitesi Kurumsal Akademik Arşivi
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Temel Eğitim Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Branş öğretmenlerinin bitişik eğik yazı uygulamalarına yönelik değerlendirmeleri

Thumbnail
Göster/Aç
bildiri.jpg (8.911Mb)
Tarih
2018-04-27
Yazar
Yılmaz, Muamber
Yaşar, Zehra
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Bu araştırmanın amacı branş öğretmenlerinin bitişik eğik yazı uygulamalarına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın evrenini 2016-2017 eğitim öğretim yılında Bartın il merkezinde bulunan ortaokullarda görev yapan branş öğretmenleri oluşturmaktadır. Örneklemi ise rastgele küme örnekleme yoluyla seçilen 60 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın yöntemi betimsel tarama modelindedir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Çakır (2012) tarafından geliştirilen bitişik eğik yazı uygulamalarını değerlendirmeye yönelik 6 maddeden oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizi, içerik analizi yöntemine göre yapılmıştır. Verilerin analizinde görüşme formundaki sorulara verilen tüm cevaplar tek tek kodlanmıştır. Bu kodlar bir üst kategoride toplanıp temalara ayrılmıştır. Araştırmada geçerlik ve güvenirliği sağlamak için metaforların kategorileştirilmesinde 2 araştırmacının görüşü alınmıştır. Her iki araştırmacının temaları değerlendirmesi sonucunda görüş ayrılığı olan herhangi bir temaya rastlanmamıştır. Elde edilen verilerin analizinde istatistiksel işlemlerden yüzde kullanılmıştır. Araştırma sonucunda branş öğretmenlerinin büyük çoğunluğunu (%83.3) sınıf tahtasını kullanırlarken dik temel yazı türünü tercih ettikleri görülmüştür. Öğretmenlerin %90’nının günlük hayatta dik temel yazı türünü kullandıkları belirlenmiştir. Öğretmenlerin %86.7’sinin öğrencilerin bitişik eğik yazıyı kullanmalarının gerekli olmadığı görüşünde oldukları tespit edilmiştir. Öğretmenlerin %96.7’si öğrencilerin dik temel yazı türünü tercih ettikleri, %70’inin bitişik eğik yazı uygulamalarının devam etmemesi gerektiği yönünde görüş bildirdikleri görülmüştür.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11772/1720
Koleksiyonlar
  • Temel Eğitim Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu [12]

DSpace@Bartın is member of:


sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Göz at

Tüm AlanlarBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDergiye GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDergiye Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.