Show simple item record

dc.contributor.authorYılmaz, Muamber
dc.contributor.authorYılmaz, Ömer Faruk
dc.date.accessioned2019-08-09T07:01:24Z
dc.date.available2019-08-09T07:01:24Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1758
dc.description.abstractBu araştırmada sınıf öğretmenleri ile okul öncesi öğretmenlerinin değer öğretimi hakkındaki görüşlerini belirlemeye çalışmaktır. Araştırmanın evrenini Bartın il merkezinde görev yapan 260 sınıf ve okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Örneklemi ise yansız küme örnekleme yöntemiyle seçilen 80 sınıf ve okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Akbaş (2004) tarafından geliştirilen “Değer Öğretiminde Kullanılan Etkinlikler ve Değer Öğretimine İlişkin Görüşler Ölçeği” ölçme aracı olarak kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, bağımsız gruplar t-testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin değer öğretimine yönelik görüşlerinin cinsiyete ve mesleki kıdeme göre anlamlı bir farklılık göstermediği belirlenmiştir. Sınıf öğretmenleri ile okul öncesi öğretmenlerinin değer öğretimine ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir farklılık olduğu, bu farklılığın sınıf öğretmenleri lehine olduğu belirlenmiştir. Okul öncesi ve sınıf öğretmenlerinin değer öğretimine yönelik genel algı puanlarının x=3,82 olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this research, the opinions of primary school teachers and pre-school teachers on value education were evaluated. The population of the study constitutes 260 primary school teachers and pre-school teachers in the Bartın city center. The sample consists 80 primary school teachers and pre-school teachers, which are chosen by randomly sampling method.Survey modelwas used in the research. It was used data collection tool “Activities used in value education and scale of opinions on value education” developed by Akbaş (2004).In the analysis of datas used frequency, percentage, mean, independent groups t-test and one way anova. As a result of research was found nonsignificant difference according to gender and professional experience views on the value education of teachers.It was found significant primary school teachers’ favor, betweenprimary school teachers and pre-school teachers. It was determined general perception score (x=3.82) opinions of primary school teachers and pre-school teachers on value education.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBartın Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDeğerler eğitimien_US
dc.subjectSınıf öğretmenien_US
dc.subjectOkul öncesi öğretmenien_US
dc.subjectÖğretmen görüşlerien_US
dc.subjectValues educationen_US
dc.subjectPrimary school teachersen_US
dc.subjectPre-school teachersen_US
dc.subjectOpinions of teachersen_US
dc.titleSınıf ve okul öncesi öğretmenlerinin değer öğretimine ilişkin görüşlerien_US
dc.title.alternativeOpinions of primary school and pre-school teachers about value educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-1736-7717en_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage737en_US
dc.identifier.endpage748en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record