Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • Türkçe 
    • English
    • Türkçe
  • Giriş
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
Öğe Göster 
  •   Bartın Üniversitesi Kurumsal Akademik Arşivi
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Temel Eğitim Bölümü Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   Bartın Üniversitesi Kurumsal Akademik Arşivi
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Temel Eğitim Bölümü Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Öğretmen olmanın standartları

Thumbnail
Göster/Aç
öğretmen olmanın standartı.pdf (1.336Mb)
Tarih
2016
Yazar
Yılmaz, Muamber
Gökkurt Özdemir, Burçin
Aklar, Songül
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Öğretmenlik mesleği, diğer mesleklerden farklı bir meslektir. Çünkü ürünü insandır. İnsan ise dünyadaki en değerli varlıktır. Bu noktada öğretmenlik mesleğini tercih edecek kişiler için hem lisans programına girişte, hem de mesleğe başladığında sahip olması gereken birtakım standartların belirlenmesi gerekmektedir. Mevcut durumdaki öğretmen olma şartları incelendiğinde aslında herkesin rahatça bu mesleği yapabileceği görülmektedir. Ancak diğer meslek dallarına bakıldığında ilgili mesleğin niteliğine uygun ölçütlerin olduğu görülmektedir. Öğretmenlik mesleğini tercih edenlerde lisans programına girişte herhangi bir standart aranmamaktadır. Üniversite sınavında ilgili öğretmenlik bölümünün taban puanını alan her birey o programa girme hakkını elde edebilmektedir. Sadece bilişsel becerileri dikkate alıp, duyuşsal becerileri hesaba katmamak ileride öğretmenlik mesleği açısından çok ciddi handikapların doğmasına neden olabilmektedir. Gazete haberleri incelendiğinde çocuk istismarı yapan, taciz ve şiddet uygulayan öğretmenlere rastlanmaktadır. Araştırmanın amacı öğretmen olma standartlarının gözden geçirilip, niteliksel yönden geçerli olabilecek ölçütlerin getirilmesini sağlamaktır. Bu çalışma, olumsuz öğretmen davranışlarıyla ilgili olarak yapılan araştırmalar ve basında çıkan haberleri ortaya koymaya yönelik derleme türü bir araştırmadır.
 
Teaching profession is different from the other professions. Because, its output is human, and human is the most precious creature in the world. That is why, some standards should be defined for the people who will do this profession both during the entrance to bachelor’s degree and and beginning of their profession. When current conditions for becoming a teacher are studied, it can be seen that everybody can easily do this job. However, when other professions are studied, it can be seen that there are some suitable professional criteria for those professions. There are no standards while entering to the bachelor’s degree for the ones that will choose becoming a teacher. Any individuals getting enough score for the departments of teacher training from the university entrance exam get the right to enter those programs. Just regarding cognitive skills and not taking affective skills into consideration may cause very serious handicaps for the profession in the future. There can be seen some teachers who make child abuse, harassment and violence whennewspapers are studied. There are no standards while entering to the bachelor’s degree for the ones that will choose becoming a teacher. Any individuals getting enough score for the departments of teacher training from the university entrance exam get theright to enter those programs. Just regarding cognitive skills and not taking affective skills into consideration may cause very serious handicaps for the profession in the future. There can be seen some teachers who make child abuse, harassment and violence when newspapers are studied.
 
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11772/1765
Koleksiyonlar
  • Temel Eğitim Bölümü Makale Koleksiyonu [60]

DSpace@Bartın is member of:


sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Göz at

Tüm AlanlarBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDergiye GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDergiye Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.