Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, Muamber
dc.contributor.authorBenli, Nurtaç
dc.date.accessioned2019-08-19T11:36:44Z
dc.date.available2019-08-19T11:36:44Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1766
dc.description.abstractBu araştırmada ilköğretim I. kademede verilen performans görevlerine ilişkin veli görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, 2009-2010 öğretim yılında Hatay il merkezindeki ve merkeze bağlı köylerdeki 37 ilköğretim okulundan 241 öğrenci velisi üzerinde yapılmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma verileri anket ve yarı yapılandırılmış görüşme yoluyla elde edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, t testi, tek yönlü varyans analizinden (Anova) yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda velilerin performans görevlerini çocuklarının kişisel gelişimleri açısından yararlı buldukları; onların araştırma isteklerini artırdığı, ancak kaynaklara ulaşmada problem yaşadıkları ve verilen görevlerde çocuklarına yardım etme sürecinin oldukça zaman aldığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca araştırma sonucunda ilköğretim I. kademede performans görevlerinde yaşanan sorunlara ilişkin veli görüşlerinin eğitim düzeyine göre anlamlı bir farklılığın olmadığı tespit edilmiştir. Performans görevlerinde yaşanan sorunlara ilişkin veli görüşleri arasında yerleşim yerine göre ise anlamlı bir farklılık olduğu ortaya çıkmıştır. Bu farklılığın yerleşim yeri merkez olanlar lehine olduğu saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to identify parents ‘views related to performance tasks given in the first level of elementary school. The research was carried out to get 241 parents’ views in 37 elementary schools in villages and in thecentre of Hatayprovince. Scanning model was used in this research. The data were obtained through questionnaire and semi structured interview. In analyzing data, frequency, percentage, arithmetic mean, t-test and one way ANOVA were used. In the result of the research, it was found out that parents found performance tasks useful in the term of kids’ personal developments; performance tasks increased their research desires, but they said that they had problems in obtaining resources and performance tasks took a long time. In addition to this, it was found out that therewas not a significant difference in parents’ views interms of theireducation level about problems in performance tasks in the first level of elementary school. However, it was foundout that there was asignificant difference in parents’ views in terms of their residence about the problems in performance tasks. It was identified that the difference was in favor of parents living in city centre.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMustafa Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİlköğretimen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectElementary schoolen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.titleİlköğretim I. kademede verilen performans görevlerinin veli görüşleri açısından değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation performance task given in the first level of elementary school in the aspects of parents’ viewsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentBatın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-1736-7717en_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue18en_US
dc.identifier.startpage287en_US
dc.identifier.endpage302en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster