Show simple item record

dc.contributor.authorYılmaz, Muamber
dc.date.accessioned2019-08-19T11:42:48Z
dc.date.available2019-08-19T11:42:48Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1767
dc.description.abstractBu çalışmada ilköğretim 8. sınıftan araştırmanın amacına uygun olarak seçilen bir öğrencinin sesli okuma hatalarını düzeltmede, okuduğunu anlama becerilerini geliştirmede ve akıcı okumayı sağlamada kelime tekrar tekniğinin etkisi incelenmiştir. Araştırma, Ankara (Mamak ilçesi) Gülveren İlköğretim Okulu 8. sınıf öğrencisi üzerinde 2004-2005 bahar yarı yılı öğretim döneminde yapılmıştır. Araştırmanın amacına uygun olarak seçilen öğrenciye, Türkçe ders kitabından düzeyine uygun olarak seçilen metinler okutulmuş, öğrencinin okuması ses kayıt cihazına kaydedilmiş ve okutulan metin ile ilgili 6 tane okuduğunu anlama sorusu sorulmuştur. Öğrencinin okuma hataları ve okuduğunu anlama düzeyi hata analizi envanterine göre belirlenmiştir. Uygulama öncesi yapılan değerlendirme sonucunda öğrencinin okuma seviyesinin 5. sınıf endişe düzeyinde olduğu tespit edilmiştir. Kelime tekrar tekniği ile sunulan 2.5 aylık bir öğretimin sonunda öğrencinin okuma düzeyinin 5. sınıf seviyesinde bağımsız düzeye, 6 ve 7. sınıf seviyesinde ise öğretim düzeyine çıktığı, okuma hatalarında önemli derecede azalma olduğu ve akıcı okuma becerilerinin geliştiği görülmüştür.en_US
dc.description.abstractIn this study, effect of word drill technique to correction of oral reading errors develop reading comprehension of skills and supply of fluently reading of a student who has been chosen the aim of the research from the 8th class of primary school.The research was applied the 8th class student at Gülveren Primary school (in Mamak) in Ankara in the second term of years 2004-2005. The student who was chosen for the aim was made to read texts which were suitable to his level and was recorded, then he was asked six questions of reading comprehension. His oral reading errors and comprehension level of reading was determined according to informal reading inventory. The result of evaluation which was done before application, the student’s reading degree was at 5th class frustration level was determined. After 2.5 month education period with word drill technique, the readind level of the student incareased to 5th class independent level and to 6th, 7th classes instructional level, a significant decline at his reading errors, a progress at his fluently reading of skills which he read were determined.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGazi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKelime tekrar tekniğien_US
dc.subjectAkıcı okumaen_US
dc.subjectSesli okuma hatalarıen_US
dc.subjectOkuduğunu anlamaen_US
dc.subjectWord drill techniqueen_US
dc.subjectFluentlyreadingen_US
dc.subjectOral reading errorsen_US
dc.subjectReading comprehensionen_US
dc.titleKelime tekrar tekniğinin akıcı okuma becerilerini geliştirmeye etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalGazi Üniversitesi Türk Eğitim Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentBatın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-1736-7717en_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage323en_US
dc.identifier.endpage350en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record