Show simple item record

dc.contributor.authorKoçan, Nurhan
dc.date.accessioned2019-09-03T06:57:27Z
dc.date.available2019-09-03T06:57:27Z
dc.date.issued2016-09-01
dc.identifier.issn2149-5092
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1834
dc.description.abstractSon yıllarda, artan çevre sorunları karşısında doğal alan ve kaynakların korunması ve dengeli kullanılması konusu sürekli gündemde kalmaktadır. Ancak doğal alanların çeşitli yasal statülerle koruma altına alınması bu kaynakları insan kaynaklı olumsuz etkilerden korumaya yetmemektedir. Koruma için yasal statülerin yanı sıra bireylerin bilinçlendirilmesi ve doğaya karşı sorumlu paydaş sayısının arttırılması gerekmektedir. Bu noktada, doğayı tanımak, korumak ve farkındalık yaratmak açısından doğa eğitimleri popüler ve başarılı çalışmalar olarak dikkat çekmektedir. Bu çalışma, TÜBİTAK-Bilim ve Toplum Daire Başkanlığı (4001) tarafından desteklenen, 12-20 Ağustos 2013 tarihleri arasında Uşak İli ve çevresinde gerçekleştirilen, lise öğrencilerine yönelik “113B031-Liseliler Doğa Eğitiminde 2013” adlı doğa eğitimi projesi temelinde yapılmıştır. Çalışma grubunu projeye katılan 40 lise öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışma; “eğitimin en önemli parçası, eğitilenin düşüncesini almak” felsefesinden hareketle başlamıştır. Çalışmanın amacı, proje katılımcılarının doğaya yönelik algı ve sorumlulukları ile doğa eğitiminin onlara kazandırdıklarının belirlenmesidir. Araştırmada veriler, eğitime katılan öğrencilere “öykü” yazdırılması ve çözümlenmesi yoluyla toplanmıştır. Ayrıca proje öncesi ve sonrası anket cümlesi ve açık uçlu sorulardan oluşan ön-test, son-test uygulaması yapılmıştır. Araştırma sonucunda projenin; katılımcılarındoğaya dönük farkındalık ve sorumluluklarını artırdığı ve aynı zamanda eğitimin katılımcılarınbeklentilerini karşıladığı sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcılar projeden geniş bir ekoloji vizyonu ve doğa duyarlılığı kazanarak ayrılmışlardır.en_US
dc.description.abstractIn recent years the protection of natural areas and resources in the face of increasing environmental problems and the use of balanced issue remains on the agenda. However be protected under various legal status of these resources are insufficient to protect natural areas from human-induced adverse effects. As well as legal status for protection raising awareness of the individuals to the environment and increasing the number of stakeholders must be responsible. At this point know nature education is a popular and successful work in terms of attracting, protecting and creating awareness of the nature. In this study has been carried out based on nature education project supported by TUBITAK Science and Society Department (4001), between 12 to 20 August 2013 in Usak Province and surrounding for high school students covered "113B031-High School Nature Education 2013". The study group is 40 high school students participated in this project. The study has begun to move from philosophy "The most important part of the training is you get the idea of the training". The aim of this study is to determine the perception and responsibility of participants training the project for the nature and the nature of what they give them. The data in the study were collected through “stories” printed to the students who participated in the training and analysing them. In addition surveys sentence including open-ended questions and pre-test and post-test application has been made in the study. As a result of the project the project has reached the conclusion. So participants have increased their awareness and responsibilities of nature. Also training has met the expectations of the participants. Participants have left from the project by winning a broad vision of ecology and nature awareness.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAkademik Bilim Eğitim Bilimleri Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDoğa eğitimien_US
dc.subjectDoğa algısıen_US
dc.subjectDoğa bilincien_US
dc.subjectDoğa deneyimien_US
dc.subjectNature educationen_US
dc.subjectNature perceptionen_US
dc.subjectAwareness of natureen_US
dc.subjectNature experienceen_US
dc.titleDoğanın hissettirdikleri : liseliler doğa eğitiminden yansımalaren_US
dc.title.alternativeMake feel of nature : reflections of high-school nature educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAkademik Bilim Eğitim Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Orman Fakültesi, Peyzaj Mimarlığı Bölümüen_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage9en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record