Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYılmaz, Emrullah
dc.contributor.authorÖzkayran, Ali
dc.date.accessioned2019-10-02T09:09:27Z
dc.date.available2019-10-02T09:09:27Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019
dc.identifier.citationÖzkayran, A. (2019). Yükseköğretim öğrencilerinin İngilizce yazma etkinliklerinde yaptıkları hatalarının analizi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1878
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce yazma etkinliklerinde yaptıkları hataları analiz etmektir. Araştırmada, 2017-2018 yılında bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 57 hazırlık sınıfı öğrencisinin sınav kâğıtlarında yer alan yazma sorularına verilen yanıtlar analiz edilmiştir. Bu çalışma, nitel araştırma yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Toplanan veriler sınıflandırılarak, yapılan hatalar ve hataların hangi sıklıkta yapıldıkları tespit edilmiştir. Hata analizi süreci sonucu, öğrencilerin dört tür hata yaptığı gözlemlenmiştir. Bu hatalar ihmal, ekleme, yanlış seçim ve yanlış sıralamadır. 381 hatadan 113’ü yanlış seçim hatası, 92’si ihmal hatası, 65’i ekleme hatası, 11’i sıralama hatasıdır. Yanlış seçim hatasının, % 50.39 ile öğrencilerin en sık yaptıkları hata olduğu görülmüştür. Ayrıca, % 29,66 ihmal hatası , % 17.06 ekleme hatası % 2.89 yanlış sıralama hatası tespit edilmiştir. Bu çalışma, İngilizce yazma etkinliklerinin öğrenciler için zor olduğunu göstermiştir. İngilizce öğretmenleri, öğrencilerin İngilizce öğrenme becerilerini değerlendirmek için, öğrencilerin hata türlerinin bilgilerini rehber olarak kullanabilirler. Öğretmenlerin, öğrencilerin yazılı olarak yaptıkları hataların farkında olmaları, öğrencilerin karşılaştıkları zorlukları tanımlamalarına yardımcı olur. Sorunu bilmek, öğrenme sürecini kolaylaştıracaktır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to analyze errors of university preparatory class students in English writing tasks. In the study, the writing questions of the exam papers of 57 preparatory class students studying at a state university in 2017-2018 were analyzed. This study was conducted by using qualitative research method. The collected data were classified and the errors and their frequencies were identified. As a result of the error analysis process, it was observed that the students made four types of errors. These errors include omission, addition, misselection and misordering. A total of 381 errors were made; 113 were misselection errors, 92 were omission errors, 65 were addition errors, 11 were misordering errors. Misselection errors was the most frequent error of the students with 50.39%. In addition, 29.66% omission error, 17.06% addition error and 2.89% misordering error was determined. This study showed that writing in English was difficult for students. English teachers can use the information of students' types of errors to assess of their learning skills in English. Teachers' awareness of the errors made by the students in writing helps teachers to identify the difficulties students face. Understanding the problem will facilitate the learning process.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBartın Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectİngilizce yazma etkinliğien_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectEnglish writing tasken_US
dc.titleYükseköğretim öğrencilerinin İngilizce yazma etkinliklerinde yaptıkları hatalarının analizien_US
dc.title.alternativeAnalysis of higher education students’ errors in English writing tasksen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster