Yaratıcı, eleştirel ve yansıtıcı düşünmenin girişimcilik becerisi üzerine etkisi
Abstract
Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının girişimcilik becerileriyle yaratıcılık, eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme eğilimleri arasındaki ilişkilerin belirlenmesidir. Araştırma ilişkisel tarama modeliyle yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubu ölçüt örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Çalışma grubunun 2016 - 2017 akademik yılında Bartın Üniversitesinde birinci sınıflarında ve dördüncü sınıflarında öğrenimine devam eden 417 öğretmen adayı oluşturmuştur. Öğretmen adaylarının girişimcilik niyetleri, “Girişimcilik Niyeti Ölçeği” ile ölçülmüştür. Öğretmenler ve Öğretmen Adayları İçin “Yansıtıcı Düşünme Eğilimi” (YANDE) Ölçeği, “Eleştirel Düşünme Eğilimi” ölçeği, Yaratıcılığa ilişkin öğrencilerin örtük düşüncelerini ölçmek amacıyla “Yaratıcılık Hakkında Ne Düşünüyorsunuz”(YHND) ölçeği kullanılmıştır. Veri analizleri için SPSS-25.0 paket programı kullanılmış ve verilerin çözümlenmesi aşamasında parametrik testlerden t testi ve tek yönlü ANOVA testi, doğrusal korelasyon testi ile çoklu doğrusal regresyon analizine başvurulmuştur. The aim of this study is to determine the relationships between the entrepreneurship skills of the prospective teachers, creativity, critical thinking and reflective thinking tendencies. The research was conducted with relational survey model. The study group was determined by criterion sampling method. The study group consisted of 417 pre-service teachers in Bartın University in 2016-2017 academic years. Entrepreneurship intentions of the prospective teachers were measured by the “Entrepreneurship Intention Scale”. “Reflective Thinking Tendency Scale”, "Critical Thinking Tendency Scale" and in order to measure students' implicit thoughts about creativity “What Do You Think about Creativity Scale” were used. SPSS-25.0 package program was used for data analysis. At the stage of data analysis, t-test and one-way ANOVA test, linear (Pearson) correlation test and multiple linear regression analysis were applied.