Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorEr, Harun
dc.contributor.authorSugeçti, Fatih
dc.date.accessioned2019-10-21T06:28:19Z
dc.date.available2019-10-21T06:28:19Z
dc.date.issued2019-07-01
dc.date.submitted2019-07-01
dc.identifier.citationSugeçti, F. (2019). Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde ilkokulda ailelerin eğitim sürecine katılımının öğrenci başarısına katkısına yönelik bir inceleme. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1923
dc.description06.03.2018 tarih ve 30352 sayılı Resmi gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, yaşam boyu öğrenme çerçevesinde ilkokulda ailelerin eğitim sürecine katılımının öğrenci başarısına katkısına yönelik bir inceleme gerçekleştirmektir. Araştırma 2015-2016 eğitim öğretim yılında Bartın ilinde 5 farklı okulda öğrenim gören öğrenci velileri ile gerçekleştirilmiştir. Veriler, velilere uygulanan anket ve görüşme formu aracılığı ile toplanmıştır. Araştırmada hem nitel hem de nicel yöntemlerin kullanıldığı karma yöntem kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde ANOVA ve Mann Whitney U testleri uygulanmıştır. Nitel verilerin analizinde görüşmeler sonucunda elde edilen veriler, betimsel analiz yöntemiyle değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonucunda, ailelerin eğitim sürecine katılımının cinsiyet, eğitim durumu ve meslek değişkenine göre anlamlı farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Ailelerin eğitim sürecine; veli toplantılarına ve okuldaki etkinliklere katılarak, çocuğun çalışmalarını kontrol ederek ve okulda yaptığı etkinlikler hakkında konuşarak katkı sağladığı belirlenmiştir. Ailelerin eğitim sürecine katılımını engelleyen etmenleri; çocuğun ödevlerine yardımcı olmakta zorlanma, ders içeriklerinin zor olması, okulun eve uzak olması, iletişim probleminin yaşanması, insanlarla iletişim kurmakta zorlanma ve kendilerini ifade edememe şeklinde açıkladıkları ortaya çıkmıştır. Ailelerin eğitim sürecine katılımının öğrenci başarısına etkisi hakkında, aile desteğinin önemli olduğu, anne-baba ve çocukların ortak paylaşımda bulunması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Ailelerin ekonomik durumunun öğrenci başarısı üzerine etkili olduğu ve ekonomik durumu iyi olan ailelerin çocuklarının daha başarılı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the contribution of the participation of families in the education process to the achievement of students in the framework of lifelong learning. The research was carried out with the parents of students from 5 different schools in Bartın in the 2015-2016 academic year. Data were collected through questionnaire and interview form applied to parents.. In the research, a mixed method using both qualitative and quantitive methods was used. ANOVA and Mann Whitney U tests were used to analyze the quantitative data. In the analysis of qualitative data, the data obtained as a result of the interviews were evaluated with descriptive analysis method. As a result of the study, the participation of the parents in the education process did not show a significant difference according to gender, educational status and professional variables. It was obtained that the parents mostly contribute to the education process in the school by attending the parents’ meeting and activities at the school and by controlling the activities in the school. It was also obtained that the parents explained the factors preventing them from participating in the training process, as the difficulty in helping the children with their homework, the difficult course content, the distance between school and home , having the communication problem and being unable to express themselves It is concluded that it is a must to have a family support and a commen share between parents and children in the process of parents’ participating in the training process’ effect on the student success, In the research it is obtained that the children raised in wealthy families are more successful than others.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectYaşam boyu öğrenmeen_US
dc.subjectLifelong learningen_US
dc.subjectÖğrenci başarısıen_US
dc.subjectStudent successen_US
dc.titleYaşam boyu öğrenme çerçevesinde ilkokulda ailelerin eğitim sürecine katılımının öğrenci başarısına katkısına yönelik bir incelemeen_US
dc.title.alternativeA study on the contribution of the participation of parents in the education process of the student success in the framework of lifelong learningen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yaşam Boyu Öğrenme Ana Bilim Dalıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster