Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • Türkçe 
    • English
    • Türkçe
  • Giriş
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
Öğe Göster 
  •   Bartın Üniversitesi Kurumsal Akademik Arşivi
  • Meslek Yüksekokulları
  • Ulus Meslek Yüksekokulu
  • Büro Hizmetleri ve Sekreterlik Bölümü
  • Büro Hizmetleri ve Sekreterlik Bölümü Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   Bartın Üniversitesi Kurumsal Akademik Arşivi
  • Meslek Yüksekokulları
  • Ulus Meslek Yüksekokulu
  • Büro Hizmetleri ve Sekreterlik Bölümü
  • Büro Hizmetleri ve Sekreterlik Bölümü Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Örgütlerde personel güçlendirme ve milli eğitim örgütünde personel güçlendirme yaklaşımının belirlenmesine yönelik bir uygulama

Thumbnail
Göster/Aç
untitled.pdf (1008.Kb)
Tarih
2019-09-19
Yazar
Karaca, Hatice
Özer, Kadir
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Her örgütte olduğu gibi milli eğitim örgütü de uluslararası rekabet, globalleşme ve müşteri beklentilerindeki hızlı ve sürekli değişimden payını almaktadır. Buna bağlı olarak örgütlerdeki insan faktörünün önemi artarken, örgütler personellerini güçlü kılmanın yollarını aramaktadırlar. Bu yollardan birisi de personel güçlendirme yaklaşımıdır. Bu çalışma ile personel güçlendirme uygulamaları hakkında milli eğitim örgütüne bağlı olarak çalışan öğretmenlerin durumunu ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırma mevcut durumu ortaya koyan tarama modeline dayalı betimsel bir çalışmadır. Çalışmanın örnek kütlesini Zonguldak İli Kozlu İlçesinde 2015-2016 öğretim yılında görev yapan, 125’i Kadın, 104 ‘ü Erkek toplamda 229 öğretmen oluşturmaktadır. Hazırlanan anket formları elden dağıtılarak, geri dönüşü sağlanan anketler SPSS 18 Paket Programı aracılığı ile analiz edilmiştir. Yapılan istatistiki analize göre elde edilen bulgular, milli eğitim örgütünde yeterli düzeyde personel güçlendirme uygulamalarının bulunduğunu ve öğretmenlerin bu uygulamalardan memnun olduklarını göstermektedir.
 
As in any organization, the national education organization takes its share from international competition, globalization and rapid and constant change in customer expectations. Consequently, the importanse of human factor in organizations increases, organizations are looking for ways to strengthen their staff. One of these approaches is employee empowerment approach. With this Research, it is aimed to present the condition about employee empowerment practises of the teachers working under the national education organization. The research is a descriptive study based on the survey method that reveals the current situation. The sample of the study is composed of 125 female and 104 male, a total of 229 teachers working in Kozlu district of Zonguldak province in 2015-2016 academic year. The prepared questionnaires were distributed by hand and the obtained questionaires were analyzed with SPSS 18 package program. The findings obtained from the statistical analysis show that there are sufficient personnel empowerment practices in the national education organization and that teachers are satisfied with these practices.
 
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11772/2010
Koleksiyonlar
  • Büro Hizmetleri ve Sekreterlik Bölümü Makale Koleksiyonu [5]

DSpace@Bartın is member of:


sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Göz at

Tüm AlanlarBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDergiye GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDergiye Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.