Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • Türkçe 
    • English
    • Türkçe
  • Giriş
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
Öğe Göster 
  •   Bartın Üniversitesi Kurumsal Akademik Arşivi
  • Enstitüler
  • Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Ana Bilim Dalı
  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Ana Bilim Dalı Yüksek Lisans
  • Öğe Göster
  •   Bartın Üniversitesi Kurumsal Akademik Arşivi
  • Enstitüler
  • Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Ana Bilim Dalı
  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Ana Bilim Dalı Yüksek Lisans
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dart sporunun dikkat düzeyine etkisinin incelenmesi

Thumbnail
Göster/Aç
Mehmet Yönal.pdf (1.290Mb)
Tarih
2019-05-18
Yazar
Yönal, Mehmet
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Bu araştırma kapsamında, 9-13 yaş arası öğrencilerin dart sporu uygulaması yoluyla verilen eğitimin, öğrencilerin dikkat gelişimine etkisinin olup olmadığını ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu amaçla 30’ar öğrenciden oluşan iki grup belirlenmiştir. Birinci grup olan deney grubuna ve ikinci grup olan kontrol grubuna ilk aşamada Bourdon dikkat testi her iki gruba uygulanmıştır. Ön uygulamadan sonra deney grubuna haftada iki gün olmak üzere 2 saatlik toplamda 8 hafta süreyle dart sporu uygulaması yapılmıştır ve kontrol grubunda yer alan öğrenciler ise normal öğrenimlerine devam etmiştir. Sekiz haftanın sonunda her iki grupta yer alan öğrencilere Bourdon dikkat testi tekrar uygulanarak, son uygulama yapılmıştır. Araştırmanın modeli olarak ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen modeli kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, dart sporu uygulaması yapılan deney grubunun, dikkat düzeylerinde artış olduğu bulunmuştur. Bu bulgular ışığında, bu yaş gruplarında dart sporu gibi sportif uygulamaların yaygınlaştırılması ve sporun dikkat seviyelerinin üzerinde olumlu bir gelişim olduğu ile ilgili öneriler sunulmuştur.
 
In this scope of research, it is aimed to reveal whether the training students, who are at the age of 9-13, take through playing darts sport has an impact on students' development of attention skills or not. For this purpose two groups both of which consist of 30 students are identified. At the first phase Bourdon Attention Test is conducted on both control and experimental groups. After pre-practice, 2 hours darts sport exercise has been conducted on experimental group two days a week for 8 weeks and students who are in the control group continue their education normally. At the end of the 8 weeks last practice has been performed by conducting Bourdon Attention Test which evaluates attention skill on students who are involved in both groups repeatedly. Experimental design method with pre-test post-test control group is used as the method of research. In consequence of research it is ascertained that there is an increase in the attention level of experimental group on which darts sport exercise is conducted. Given these results, proposals are made about intensification of sportive practices like darts sport for these age groups and positive improvement of individual sports on attention levels.
 
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11772/2032
Koleksiyonlar
  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Ana Bilim Dalı Yüksek Lisans [97]

DSpace@Bartın is member of:


sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Göz at

Tüm AlanlarBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDergiye GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDergiye Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.