Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCeyhan, İsmail Fatih
dc.contributor.authorUlutan, Ramazan
dc.date.accessioned2019-12-06T10:53:21Z
dc.date.available2019-12-06T10:53:21Z
dc.date.issued2019-06-24
dc.date.submitted2019-06-24
dc.identifier.citationUlutan, R. (2019). Muhasebe meslek mensuplarının ortaöğretim muhasebe alanı beceri eğitimine bakış açıları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2050
dc.description06.03.2018 tarih ve 30352 sayılı Resmi gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.en_US
dc.description.abstractMesleki ve Teknik Eğitim okul ve kurumlarının amacı sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikli ara elamanları yetiştirip ekonomik kalkınmaya katkı sunmaktır. Bu okul ve kurumlarda hedefe ulaştıracak başlıca faktör okul-sektör köprüsünün sağlıklı bir şekilde kurulmasıdır. Kurulacak bu köprünün sağlamlığı ise işletmelerde beceri eğitimi adı altında yapılan staj çalışmasına bağlıdır. Bu çalışma ile mesleki eğitim niteliği taşıyan muhasebe eğitiminin ortaöğretim düzeyinde ele alınması, öğrencilerin yapmış olduğu staj çalışmalarının verimliliklerinin ölçülmesi, muhasebe meslek mensuplarının staja ilişkin tutum ve davranışlarının ölçülerek uygulamadaki staj ve staj sürecinin verimli olup olmadığının tespiti amaçlanmıştır. Çalışma muhasebe meslek mensuplarının staj gören öğrencileri değerlendirmek üzere hazırlanan anketlerin uygulanması ile başlamış, anketlerin istatistiksel yolla analiz edilerek sonuçlar türetilmesiyle son bulmuştur.Kolayda örnekleme yoluyla belirlenen 210 muhasebe meslek mensubunun ortaöğretim muhasebe stajına ilişkin değerlendirmelerinin analizi sonucunda stajın istenilen verimlilikte olmadığı, öğrencilerin sektörün beklentilerine cevap veremediği, müfredatın eksik kaldığı sonuçlarına ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of Vocational and Technical Educational schools and institutions is to educate learners in order to provide qualified intermediate staff needed by the sector, thus to contribute to the economic development of the country. At these schools and institutions, this goal can only be achieved by establishing a well-grounded bridge between the educational institutions and the sector. The strength of this bridge depends on the success of the internship program carried out in the workplaces. With this study, it has been aimed to approach the education of accounting on the level of secondary education as a part of vocational training, to evaluate the efficiency of the internship programs and processes by examining the work of the students and by surveying the attitudes and behaviours of the professionals in accounting. The study began with the surveys which ask the professionals of accounting to evaluate the internship students and was concluded with the findings suggested by the statistical analysis of the surveys. The analysis of the evaluation of the accounting internship at secondary schools by the 210 accounting professionals chosen with the convenience sampling suggests that the internship is not as efficient as intended, the students cannot meet the expectations of the sector and the present curriculum lacks some vital elements.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBartın Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMesleki eğitimen_US
dc.subjectMuhasebeen_US
dc.subjectMuhasebe stajıen_US
dc.subjectAccountingen_US
dc.subjectAccounting internshipen_US
dc.subjectVocational educationen_US
dc.titleMuhasebe meslek mensuplarının ortaöğretim muhasebe alanı beceri eğitimine bakış açılarıen_US
dc.title.alternativeThe perspective of accounting professionals on the ınternship of high school students studying accountancyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster