Muhasebe meslek mensuplarının kişilik özelliklerinin iş tatmini ve mesleki bağlılıklarına etkisi: Bartın ili örneği
View/ Open
Date
2017-11Author
Karakaş, Ayhan
Saban, Metin
Aslan, Ahmet
Metadata
Show full item recordAbstract
Bu çalışmada, kişilik özelliklerinin mesleğe bağlılığa ve iş tatminine etkisi tespit edilmiştir ve kişilik özelliklerinin mesleğe bağlılığı etkilemede iş tatmi-ninin aracılık rolünü ortaya koymuştur. Araştırma yöntemi olarak anket yönte-mi kullanılmış ve literatürden uyarlanan sorular Bartın ilinde, muhasebe meslek mensuplarına uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 22 İstatistik Paket Prog-ram kullanılarak faktör, güvenilirlik, korelasyon, ve regresyon analizlerine tabi tutulmuştur. Yapılan korelasyon analizi sonucuna göre içsel iş tatmini ile mesleğe bağlılık arasında ilişki bulunmuştur. Buna göre işgörenler işletmede kendi kararla-rını uygulayabilme imkanına ve görevini başarıyla tamamlamış olma hissine sahip olduklarında mesleklerine olan bağlılıkları artabilir. Ayrıca kişilik özelliklerinin mesleki bağlılığa etkisinde iş tatmininin tam aracı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. In this study, the effects of personality traits on occupational commitment and job satisfaction were identified, and revealed the mediating role of job satisfaction in influencing occupational commitment of personality traits. The survey method was used as the research method and the questions adapted from the literature were applied to the professional accountants in the provin-ce of Bartın. The data obtained were subjected to factor, reliability, correlati-on, and regression analyzes using SPSS 22 Statistical Package Program. Ac-cording to the result of correlation analysis, there was a relationship between internal job satisfaction and job attachment. According to this, employees may increase their commitment to their profession when they have the possibility of applying their own decisions in the business and having a sense of having completed the task successfully. Moreover, the effect of personality traits on professional loyalty has been reached as the result of being the perfect medi-ator of job satisfaction.