Show simple item record

dc.contributor.authorBelbağ, Aybegüm Güngördü
dc.contributor.authorYumuşak, Tuba
dc.contributor.authorYılmaz, Kadri Gökhan
dc.date.accessioned2019-12-19T13:03:49Z
dc.date.available2019-12-19T13:03:49Z
dc.date.issued2016-05-28
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2191
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, ulusal kimlik, küresel kimlik ve tüketici kozmopolitanizminin yabancı ürün satınalma isteksizliği üzerine etkisini incelemektir. Çalışmada, tanımlayıcı istatistikler, geçerlik ve güvenilirlik analizleri, açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri ve yapısal eşitlik modellemesine yer verilmiştir. Anketler, 281 tüketici üzerinde gerçekleştirilmiştir. Sonuçta, ulusal kimlik ile tüketici kozmopolitanizmi arasında anlamlı bir ilişki yoktur. Küresel kimlik ile tüketici kozmopolitanizmi arasında pozitif; tüketici kozmopolitanizmi ile yabancı ürün satın alma isteksizliği arasında negatif bir ilişki vardır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the effect of national identity, global identity, universal-diverse orientation on reluctance to purchase foreign products. In the current study, descriptive statistics, validity and reliability analyses, exploratory and confirmatory factor analysis and structural equation modelling were performed. Surveys were carried out on 281 consumers. Consequently, there is a nonsignificant relationship between national identity and consumer cosmopolitanism. There is a positive and significant relationship between global identity and consumer cosmopolitanism. There is a negative and significant relationship between consumer cosmopolitanism and reluctance to purchase foreign products.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherUlusal İşletmecilik Kongresien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUlusal kimliken_US
dc.subjectKüresel kimliken_US
dc.subjectYabancı ürün satınalma isteksizliğien_US
dc.subjectTüketici kozmopolitanizmien_US
dc.subjectNational identityen_US
dc.subjectGlobal identityen_US
dc.subjectConsumer cosmopolitanismen_US
dc.subjectReluctance to purchase foreign productsen_US
dc.titleUlusal kimlik, küresel kimlik ve tüketici kozmopolitanizminin yabancı ürün satınalma isteksizliğine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of national identity, global identity andconsumer cosmopolitanism on reluctance to purchase foreign productsen_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.relation.journal15. Ulusal İşletmecilik Kongresien_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.identifier.startpage715en_US
dc.identifier.endpage724en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record