Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • Türkçe 
    • English
    • Türkçe
  • Giriş
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
Öğe Göster 
  •   Bartın Üniversitesi Kurumsal Akademik Arşivi
  • Enstitüler
  • Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Matematik ve Fen Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Matematik ve Fen Bilimleri Ana Bilim Dalı Yüksek Lisans
  • Öğe Göster
  •   Bartın Üniversitesi Kurumsal Akademik Arşivi
  • Enstitüler
  • Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Matematik ve Fen Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Matematik ve Fen Bilimleri Ana Bilim Dalı Yüksek Lisans
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İki uçlu çoktan seçmeli genetik kavram teşhis testinin geliştirilmesi ve etkililiğinin araştırılması

Thumbnail
Göster/Aç
Mehtap Sakaoğlu.pdf (1.673Mb)
Tarih
2019-07-08
Yazar
Sakaoğlu, Mehtap
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Bu çalışmanın amacı, ortaokul 8. Sınıf öğrencilerinin genetik kavramlar ile ilgili kavram yanılgılarını belirlemek için kavram teşhis testi geliştirmek ve etkililiğini araştırmaktır. Çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Bu çalışma Bartın ili Merkez ilçesinde 2017- 2018 eğitim-öğretim yılında eğitim gören ortaokul 8. sınıf 200 (87 erkek ve 113 kız) öğrencilerinin gönüllü katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Uygulama sürecinde araştırmacı tarafından ortaokul 8.Sınıf öğrencilerine yönelik genetik ünitesindeki kavram yanılgılarını belirlemek için iki uçlu çoktan seçmeli kavram teşhis testi geliştirilmiştir. Bu kavram teşhis testi geliştirilirken 2018 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’nda 8. sınıf DNA ve Genetik Kod kazanımları dikkate alınmıştır. Geliştirilen iki uçlu çoktan seçmeli kavram teşhis testi geliştirme sürecinde her bir soru maddesi uzman görüşüne sunulmuştur. Uzman görüşleri doğrultusunda 8. Sınıfta eğitim gören 60 öğrenciye pilot uygulama yapılmıştır. Pilot uygulama sonunda elde edilen veriler doğrultusunda birtakım değişikliklere gidilerek 200 öğrenciye asıl uygulama yapılmıştır. Asıl uygulama sonunda hazırlanmış olan testin güvenirlik katsayısı Cronbach-alpha 0.723 olarak bulunmuştur. İki Uçlu Çoktan Seçmeli Genetik Kavram Teşhis Testi’nin son hali 18 soru maddesinden oluşmaktadır. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin genetik kavramlar ile ilgili çok sayıda kavram yanılgısına sahip olduğu görülmüştür. Geliştirilmiş olan kavram teşhis testinin öğrencilerde var olan kavram yanılgılarını ortaya çıkarmada etkili olduğu görülmüştür.
 
The aim of this study is to develop a concept diagnostic test and to investigate its effectiveness to determine the concept related to genetic concepts of middle school 8th grade students. The screening model was included in the study. This study was carried out with the voluntary participation of 8th grade (87 male and 113 female) students in the middle school in the city of Bartın. In the application process, a bipolar multiple choice concept diagnostic test was developed to determine the misconceptions in the genetic unit for secondary school 8th grade students. In the process of developing two-part multiple choice concept diagnostic test, each question item was presented to the expert opinion. In accordance with the expert opinions, 60 students in the 8th grade were piloted. At the end of the pilot application, some changes were made in line with the data obtained and the main application was made to 200 students. The cronbach-alpha = 0.723 reliability coefficient of the two-tailed multiple-choice concept diagnostic test was found at the end of the original application. The final version of the Bipolar Multiple Choice Genetic Concept Test consists of 18 questions. As a result of the research, it was observed that students had many misconceptions about genetic concepts. It has been seen that the developed concept diagnostic test was effective in revealing the misconceptions of students.
 
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11772/2226
Koleksiyonlar
  • Matematik ve Fen Bilimleri Ana Bilim Dalı Yüksek Lisans [22]

DSpace@Bartın is member of:


sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Göz at

Tüm AlanlarBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDergiye GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDergiye Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.