ISPS kod uygulamalarında kullanılmakta olan gözetleme teşhis tespit sistemleri
Özet
Following the terrorist attacks on the World Trade Center in the US on September 11, 2001, all countries are aware that terrorism is a global problem and that countries should be struggled in coordination with this major problem. In this asymmetric new world order, the International Maritime Organization (IMO) (MSC) with the aim of taking new measures to ensure the safety of ships and port facilities in order to prevent terrorist acts that may occur from the sea or the sea (MSC) as soon as possible as a result of the studies conducted by this committee that the committee has set new rules for preventing terrorist acts 1974 Solas (to be added to the International Convention on Life and Safety at sea and to automatically accept the countries that are parties to this contract) December 12, 2002 The Solas diplomatic conference was convened and the work was added to the Solas convention. (11-1) and appendices (11-2) The international ship and port security code (ISPS Code) was adopted on 01 July 2004, and the internationally agreed measures for the prevention of terrorist acts by sea The port facilities andvessels, which are not subject to this code, are obliged to enter into force from the date on which the SOLAS agreement was adopted. The objective is to exclude international trade. The purpose of this study is to use mandatory ISPS code rules that are developed with innovative thinking every day in the context of technological innovation. The purpose of this study is to investigate the academic researches of the surveillance, identification and diagnostic systems by using the literature survey and to observe the progress in this area. Research results and recommendations will be evaluated in the context of qualitative data. 11 Eylül 2001 tarihinde ABD'de meydana gelen Dünya Ticaret Merkezine yönelik menfur terör saldırılarının ardından tüm ülkeler terörün küresel bir sorun olduğunun ve ülkelerin bu büyük sorunla koordineli bir şekilde mücadele edilmesi gerektiği bilincine varılmışlar asimetrik olan bu yeni dünya düzeni içinde Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) deniz veya denizden gelebilecek terör eylemlerinin önlenmesi amacıyla gemi ve liman tesislerinin güvenliğine yönelik olarak yeni tedbirlerin alınması amacıyla Deniz Güvenlik Komitesini yetkilendirmiştir(MSC) bu komite tarafından çalışmalar sonucunda terör eylemlerini önlemeye yönelik olarak yeni kurallar belirlenmiş bu komitenin yapmış olduğu çalışmaların sonucunda getirilen kuralların bir an önce dünya çapında uygulamaya girebilmesi için 1974 Solas(Denizde Uluslararası Can ve Emniyet sözleşmesine eklenmesi ve bu sözleşmeye taraf olan ülkelerin otomatik olarak kabul esasına dayandırılmıştır.12 aralık 2002 Solas diplomatik konferansı toplanmış ve bahsi geçen çalışmanın Solas sözleşmesine eklenmesi karara bağlanmıştır. Deniz yolu ile olabilecek terör eylemlerinin önlenmesine yönelik olarak alınan tedbirler Solas 74 Bölüm 11 kabul edilen değişiklik(11-1) ve ilavelerle (11-2) Uluslararası gemi ve liman güvenlik kodu olarak(ISPS KOD) 01 Temmuz 2004 tarihinde kabul edilmiş ve uluslar arası Solas sözleşmesini kabul eden ülkelerce sözü geçen tarihten itibaren yürürlüğe zorunlu olarak girmiş bu koda tabi olmayan liman tesisleri ve gemiler uluslara arası ticaretin dışında bırakılmıştır.Bu çalışmanın amacı Teknolojik inovasyon kapsamında her geçen gün inovatif düşünce ile gelişmekde olan zorunlu olarak getirilmiş ISPS Kod kuralları içerisinde kullanılmakta zorunlu olan gözetleme,tespit,teşhis sistemlerinin gemilere yönelik olarak literatür taramasını yaparak akademik araştırmaları incelemek ve bu alandaki ilerlemeleri gözetlemek bulunan bulgular aracı ile eksik kalan yönleri ortaya koymaktır araştırmada yöntem olarak içerik analiz yöntemi kullanılmış olup nitel veriler eşliğinde araştırma sonuç ve önerileri değerlendirilecektir.