Üniversite eğitim öğretiminde sosyal ağ analizi
View/ Open
Date
2019Author
Aytekin, Alper
Tüminçin, Fatma
Ayaz, Ahmet
Aktaş, Gülşah
Metadata
Show full item recordAbstract
Sosyal ağ analizi, modern yazılımlar sayesinde bireylerin ilişkilerini sayısallaştırarak bu
ilişkilerin boyutlarına dair bilimsel veriler sunmaktadır. Sosyal ağlar, günümüzde öğrenme öğretme alanında da yaygınlaşmıştır. Ağ analizinin farklı birim ve düzeydeki nesnelerin
karşılaştırılmasını ve analiz edilmesini kolaylaştıran bir unsur olması, önemini daha da
artırmıştır. Üniversitelerde verilen eğitimde, video, ses, resim gibi ders materyallerinin sosyal ağ üzerinden yayınlanması, bilginin daha kalıcı ve ulaşılabilir hale gelmesini sağlamaktadır.Bu çalışmanın amacı, sosyal ağların eğitim alanında önemini ortaya çıkarmaktır. Öğrencilerin sosyal alanlardaki birbiri ile olan ilişkilerinin üniversite eğitimine katkısının tespiti sosyal ağ analizi ile yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda sosyal medya analizi, sosyal ağ analizi, ağ birimi, kullanılan sosyal ağlar, istatistikler, sosyal ağ analizinin temel özellikleri açıklanmıştır. Son olarak yapılan anketler ve elde edilen istatistikler incelendiğinde sosyal medya ile eğitimin desteklenmesi sayesinde öğrenciler için öğrenmenin kolaylaştığı ve zaman probleminin önemli ölçüde çözüldüğü tespit edilmiştir. Social network analysis digitizes the relationships of individuals through modern software and provides scientific data on the dimensions of these relationships. Social networks have become widespread in the field of learning and teaching. The fact that network analysis is such a widespread factor stems from the fact that it is an approach that allows the comparison and analysis of actors at different units and levels. In the education given in the universities, the publication of course materials such as video, audio and painting through social network enables the information to become more permanent and accessible. The aim of this study is to reveal the importance of social networks in the field of education. The contribution of students' relations with each other in social fields in university education was made through social network analysis. For this purpose, social media analysis, social network analysis, network unit, used social networks, statistics, basic features of social network analysis are explained. Finally, when the surveys and the statistics obtained were examined, it was found that learning was facilitated, and the time problem disappeared through the support of education with social media.