dc.contributor.author | Karakaş, Ayhan | |
dc.contributor.author | Tösten, Rasim | |
dc.contributor.author | Kansu, Veysi | |
dc.contributor.author | Aydın, Ahmet Sedat | |
dc.date.accessioned | 2020-01-13T08:31:05Z | |
dc.date.available | 2020-01-13T08:31:05Z | |
dc.date.issued | 2016-01 | |
dc.identifier.issn | 1304-0278 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/2306 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı, öğretmenlerin duygusal emek davranışlarının iş doyumuna etkisini belirlemektir. Araştırma ilişkisel tarama modelindedir. Araştırmanın çalışma grubunu Batman il merkezinde basit tesadüfi örnekleme yoluyla seçilen 380 öğretmen oluşturmaktadır. Öğretmenlerin duygusal emek davranışlarını ölçmek için Begenirbaş ve Meydan (2012) tarafından öğretmenlere uyarlanan Duygusal Emek Davranışları Ölçeği’nden ve Oran (1989) tarafından Türkçeye uyarlanan Minnesota Doyum Ölçeği’nden yararlanılmıştır. Çalışmada öğretmenlerin duygusal emek davranışları ve iş tatmin düzeyleri için aritmetik ortalamalardan yararlanırken, boyutlar arası ilişkiler ve etkileri korelasyon ve regresyon analizleri ile ortaya konulmuştur. Yapılan analizlerde ulaşılan sonuçlara göre, genel olarak duygusal emeğin işdoyumunu %7 yordadığı tespit edilmiştir. Özellikle alt boyutlar olarak ele alındığında boyutlar arasında (duygusal emek ile içsel doyum arasında) pozitif ve anlamlı ilişkilere rastlanılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | The main aim of this research is to determine the effects of teachers' emotional labor behaviors on job satisfaction. The research is co relational survey model. The study group of the research consisted of 380 teachers in Batman province by simple random sampling. To measure teachers’ emotional labor behaviors “Emotional Labor Behavior Scale” which was adapted for teachers by Begenirbaş and Meydan (2012), as well as “Minnesota Satisfaction Scale” which was translated to Turkish by Oran (1989) were used. In the study, while arithmetic mean was used for the teachers’ emotional labor behaviors and job satisfaction, relationship among dimensions and their effects were determined by correlation and regression analyzes. According to the findings reached in the analysis, it was found that the overall emotional labor predicted job satisfaction as 7%. Especially when considered as the sub-dimensions, there were found positive and significant relationship among the dimensions (between innersatisfaction and emotional labor). | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.17755/esosder.14708 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Duygusal emek | en_US |
dc.subject | İşdoyum | en_US |
dc.subject | Emotional labor | en_US |
dc.subject | Job satisfaction | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin duygusal emek davranışlarının işdoyumlarına etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The effects of teachers' emotional labor behaviors on job satisfaction | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, İktisadi ve idari Bilimler Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümü | en_US |
dc.contributor.authorID | 155772 | en_US |
dc.identifier.volume | 15 | en_US |
dc.identifier.issue | 56 | en_US |
dc.identifier.startpage | 177 | en_US |
dc.identifier.endpage | 188 | en_US |