Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • Türkçe 
    • English
    • Türkçe
  • Giriş
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
Öğe Göster 
  •   Bartın Üniversitesi Kurumsal Akademik Arşivi
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   Bartın Üniversitesi Kurumsal Akademik Arşivi
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Life sciences curriculum in Turkey and the evaluation of values education in textbooks

Thumbnail
Göster/Aç
4.pdf (130.6Kb)
Tarih
2012
Yazar
Ünal, Fatma
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
In primary schools in Turkey, life sciences is one of the lessons which take the responsibility ofpreparing students to the social life and help students gain intended values. In the vision of Life Sciencescurriculum the aim is to raise individuals who are compatible with themselves, their society and nature, whoknow and protect themselves, their nation, their homeland and nature and also develops them. From this pointof view, the role of life sciences lesson in having students gain values is clearly seen. In this research, lifesciences curriculum, text books, workbooks based on this program are evaluated by taking the “scanningmodel” as a basis. During the research, life sciences textbooks and workbooks published by Turkish Ministryof National Education for the first, second and third grades were examined. The results of the research showedthat in life sciences curriculum the biggest emphasis was put on patriotism, in textbooks it was on the value ofaffection and the workbooks mostly included activities related to the value of affection. It was recommendedthat gains including all the values stated in life sciences curriculum should be included and they should betaken into consideration while preparing textbooks and workbooks.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11772/2310
Koleksiyonlar
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Makale Koleksiyonu [75]

DSpace@Bartın is member of:


sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Göz at

Tüm AlanlarBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDergiye GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDergiye Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.