Knowledge sharing behaviors in e-learning community: exploring the role of academic self-efficacy and sense of community
Özet
Bu araştırmanın amacı, e-öğrenme topluluğundaki üniversite öğrencilerinin, bilgi paylaşım davranışları (BPD), akademik öz-yeterlikleri (AÖ) ve topluluk hisleri (TH) arasındaki yapısal ilişkileri incelemektir. Araştırma, harmanlanmış öğrenme yöntemi ile yürütülen Bilgisayar I dersi için oluşturulan Facebook öğrenme topluluğuna katılan öğrenciler üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri 316 üniversite öğrencisinden öz bildirime dayalı üç veri toplama aracı kullanılarak elde edilmiştir: Bilgi paylaşım davranışları ölçeği, akademik özyeterlik ölçeği (alt ölçekleri: 'sosyal statü', 'bilişsel uygulamalar' ve 'teknik beceriler') ve sınıf topluluğu ölçeği (alt ölçekleri: 'bağlılık' ve 'öğrenme') olmak üzere üç öz-raporlamaya dayalı veri toplama aracı kullanılarak 316 üniversite öğrencisinden veri toplanmıştır. Yapısal eşitlik modellemesi (YEM) ile yapılan yol analizleri, e-öğrenme topluluğundaki öğrencilerin BPD'sinin AÖ ve TH'leriyle ilişkili olduğunu doğrulamıştır. Araştırmanın sonuçları, öğrencilerin AÖ ve TH'lerinin BPD'yi olumlu etkilediğini ortaya koymuştur. Alt ölçekler açısından bakıldığında; topluluğa bağlılık, toplulukta algılanan öğrenme, öğrencilerin derslerdeki bilişsel uygulamalar üzerindeki öz yeterliği ve topluluktaki sosyal statülerinin BPD'yi olumlu etkilediği görülmüştür. Bununla birlikte, öğrencilerin teknik becerileri üzerindeki öz-yeterlik algıları BPD'yi olumlu etkilemekle birlikte, diğer alt ölçeklere kıyasla etki büyüklüğünün daha küçük olduğu görülmüştür. Araştırma bulguları, uygulamalar ve gelecek araştırmalar için sunulmuş ve tartışılmıştır. The purpose of this study was to explore the structural relationships between knowledge sharing behaviors (KSB), academic self-efficacy (ASE) and sense of community (SoC) of university students in e-learning community. The study was carried out with students who joined Facebook learning community that was created for the Computing I course which was taught with blended learning method. Data were collected from 316 university students by utilizing three self-report instruments: KSB scale, ASE scale (sub-scales: ‘social status’, ‘cognitive applications’ and ‘technical skills’) and classroom community (CC) scale (sub-scales: ‘connectedness’ and ‘learning’). The path analyses with structural equation modeling (SEM) further verified that students’ KSB were related to their ASE and SoC in e-learning community. The results of the study revealed that the ASE and SoC of the students positively affect their KSB. And in terms of sub-scales, the connectedness to the community, learning perception in the community, the self-efficacy of the students on the cognitive applications in the courses and their social status in the community positively affect KSB. However, students’ self-efficacy perceptions on their technical skills affect KSB positively but its affect size was smaller compared to other sub-scales. Further research studies and implications are presented and discussed.
Bağlantı
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S074756321630382Xhttp://hdl.handle.net/11772/2370