Cyberloafing as a barrier to the successful integration of information and communication technologies into teaching and learning environments
View/ Open
Date
2015Author
Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem
Yılmaz, Ramazan
Metadata
Show full item recordAbstract
Mobil teknolojilerin ve kablosuz ağların kullanımının öğretme ve öğrenme ortamlarında kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte, araştırmalar öğrencilerin dersler sırasında siberaylaklık davranışı gösterme eğiliminde bulunduğunu göstermektedir. Bunun bir sonucu olarak da siberaylaklık öğrencilerin performansını engelleyebilmekte ve derste dikkatlerinin dağılmasına yol açabilmektedir. Eğitimde bilgi ve iletişim teknolojilerinin (BİT) entegrasyonu sürecinin önünde bir engel olabilen siberaylaklık davranışlarını önlemek için, okullarda bazı durumlarda, BİT kullanımı yasaklanmış veya kullanımda kısıtlamalara gidilmiştir. Bu bağlamda, bu araştırmanın amacı, bilgisayar laboratuarlarındaki derslerde gözlemlenen siberaylaklık davranışlarının düzeyini belirlemek ve siberaylaklık davranışları üzerinde etkili olan değişkenleri ortaya koyarak, siberaylaklık davranışlarının önlenebilmesi noktasında uygulayıcılara yardımcı olmaktır. Araştırma tarama yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcılarını, 2013-2014 akademik yılının güz döneminde bir bilgisayar laboratuarında gerçekleştirilen bilgisayar I dersini alan 288 birinci sınıf lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Öğrencilerin öğrenme faaliyetlerini yerine getirirken gerçekleştirdikleri siberaylaklık davranışlarını belirlemek için siberaylaklık etkinlikleri ölçeğinin yanı sıra demografik bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin siberaylaklık düzeyleri belirlenerek, siberaylaklık yapma davranışlarıyla ilgili bulgular, siberaylaklık etkinlikleri ölçeğinden elde edilen toplam puan ve ölçeğin ''bireysel'', ''arama'', ''sosyal'' ve ''haberler'' alt boyutları dikkate alınarak, araştırmada değinilen değişkenlere göre yorumlanmıştır. Along with the dissemination of mobile technologies and wireless networks in teaching and learning environments, research has shown that students tend to cyberloaf during the courses. As a result, their performance is impeded and they could be distracted from the course. In order to prevent cyberloafing behaviors, in some occasions, information and communication technologies (ICT) have been banned or their use is restricted in the schools causing to harm ICT integration in education. In this context, the aim of this study was to identify the level of cyberloafing situations observed in courses in computer laboratories and reveal likely variables effective on cyberloafing behaviors which in turn would be helpful for practitioners to prevent cyberloafing behaviors of students. This research was conducted by using survey method. Participants in the study were 288 first year undergraduate students who took Computing I course held in a computer laboratory at the Fall Semester of the academic year of 2013–2014. In order to identify cyberloafing behaviors of the students when they were fulfilling the learning activities assigned to them, cyberloafing activities scale as well as Demographic Information Form were used. As a result of the research, by demonstrating the cyberloafing levels of the students, findings related to the cyberloafing behaviors were interpreted with regard to the variables addressed in the study, considering the total score obtained from cyberloafing activities scale and the sub-dimensions of the scale, ‘‘individual’’, ‘‘search’’, ‘‘social’’ and ‘‘news’’.