Cyber bullying and teachers’ awareness
View/ Open
Date
2015Author
Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem
Yılmaz, Ramazan
Sezer, B.
Metadata
Show full item recordAbstract
Amaç– Bu araştırmanın amacı, siber zorbalık konusunda öğretmenlerin farkındalık düzeylerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda günlük hayatlarında kişisel siber güvenlik konusu ile ilgili genel olarak öğretmenlerin farkındalık düzeyleri ve bu bağlamda alınabilecek tedbirler belirlenmeye çalışılmıştır.
Tasarım/Metodoloji/Yaklaşım-Bu araştırmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları, 2012-2013 öğretim yılında Türkiye'de çeşitli illerde çalışan 184 öğretmenden oluşmaktadır. Bu araştırmada bir ölçek kullanılmıştır.
Bulgular-Araştırmanın bulguları, araştırmanın katılımcılarını oluşturan öğretmenlerin genel olarak siber zorbalık konusunda ortalama bir farkındalığa sahip olduklarını ortaya koymaktadır. Araştırmanın bulgularına göre; branş, cinsiyet ve internet kullanım sıklığına dayalı olarak, siber zorbalık konusunda öğretmenlerin farkındalık düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğu görülmüştür.
Araştırma Sınırlıkları/Etkileri-Araştırma için kullanılan veri toplama aracı öz raporlamaya dayalı bir ölçektir. Ölçek siber zorbalık farkındalığı bağlamında kişisel siber güvenlikle ilgili olarak öğretmenlerin farkındalık düzeylerini belirlemekle sınırlıdır ve alınması gereken önlemler bu açıdan ele alınmıştır.
Uygulamaya Yönelik Etkiler -Araştırmadan elde edilen veriler, politika yapıcılar için fikir sunarak, öğretmenler ve öğretmen adayları için geliştirilen hizmet içi ve hizmet öncesi eğitim içeriklerinin güncellenmesine katkıda bulunabilir.
Özgünlük/Değer-Bu araştırmanın alanyazına katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Öte yandan, bu araştırma, Türkiye'de politika yapıcılara/uygulayıcılara da rehberlik edecektir.
Anahtar Kelimeler: Bilgisayar güvenliği, İnternet araştırması, Çocuklar, Siber zorbalık, Öğretmenlerin farkındalığı, Öğretmenlerin sorumluluğu Purpose–The purpose of this paper is to determine the awareness levels of teachers with regard to cyber bullying. In line with this purpose, the extent of awareness levels of teachers in general, regarding the issue of personal cyber security in their daily lives and the precautions that can be taken in this context have been measured.Design/Methodology/Approach–Survey method is used in this study. The participants of this research were 184 teachers working at various provinces in Turkey during 2012-2013 academic year. A scale was used in this study.Findings–The findings of the study reveal that the teachers in the sample group of the study have an average level of awareness on cyber bullying, in general. According to the findings of the study, based on branch, gender and frequency of internet use, there are statistically significant differences among teachers’ awareness levels on cyber bullying. Research Limitations/Implications–The data collection tool used for the study is a self-report scale and it is restricted to determining the awareness levels of teachers with respect to personal cyber security within the context of cyber bullying awareness and the precautions that need to be taken in this respect.Practical Implications–The data obtained from the study, the authors have conducted, can contribute to updating in-service and pre-service educational contents developed for teachers and prospective teachers, by providing insight for the policy makers.Originality/Value–It is believed that this research will contribute to the literature. On the other hand, this study will guide the policy makers/implementers in Turkey, as well.