Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • Türkçe 
    • English
    • Türkçe
  • Giriş
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
Öğe Göster 
  •   Bartın Üniversitesi Kurumsal Akademik Arşivi
  • Fakülteler
  • Fen Fakültesi
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   Bartın Üniversitesi Kurumsal Akademik Arşivi
  • Fakülteler
  • Fen Fakültesi
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The impact of interactive environment and metacognitive support on academic achievement and transactional distance in online learning

Thumbnail
Göster/Aç
üstbilişsel destek.pdf (390.2Kb)
Tarih
2017
Yazar
Yılmaz, Ramazan
Keser, Hafize
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Bu araştırmanın amacı, çevrimiçi öğrenmede etkileşim ortamının ve üstbilişsel desteğin akademik başarı ve işlemsel uzaklık üzerine etkisini belirlemektir. Araştırma, 2X2’lik faktöriyel desene göre tasarlanmış olup, nitel ve nicel araştırma teknikleri birlikte kullanılmıştır. Araştırma 127 üniversite öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiş ve bu araştırma tasarımı bir çevrimiçi öğrenme ortamında uygulanmış olup, sonuçlar başarı testi, işlemsel uzaklık ölçeği ve yarı yapılandırılmış görüşmelere dayalı olarak değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonuçları, eşzamanlı ortamların işlemsel uzaklık algısını azaltmada önemli bir etkisinin olduğunu ortaya koymaktadır. Diğer taraftan, eşzamansız ortamlarda öğrencilere üstbilişsel destek sağlamak işlemsel uzaklık algısını azaltmada etkili olmuştur. Akademik başarı açısından değerlendirildiğinde, eşzamanlı ortamlarla karşılaştırıldığında, eşzamansız ortamlarda sağlanan üstbilişsel desteğin, öğrencilerin başarı testi puanlarında anlamlı bir farklılığa neden olduğu belirlenmiştir. Araştırmanın sonuç bölümünde bulgularla ilgili açıklamalar ve öğretim tasarımına yönelik uygulamalar açısından tartışma gerçekleştirilmiştir.
 
The aim of the present study is to reveal the impact of the interactive environment and metacognitive support (MS) in online learning on academic achievement and transactional distance (TD). The study is designed as 22 factorial design, and both qualitative and quantitative research techniques are used. The study was carried out on 127 students, and this research design was implemented in an online learning environment and evaluated based on an achievement test, TD scale, and semistructured interviews. The results of the study revealed that synschronous environments had a significant impact in reducing TD perception. In asynschronous environments, on the other hand, providing students with MS was efficient in reducing TD. In terms of academic success, compared with synschronous environments, MS provided in asynschronous environments caused to a significant difference in achievement test scores of the students. Explanations about findings and implications for instructional design are discussed in Conclusion section.
 
Bağlantı
https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/0735633116656453
http://hdl.handle.net/11772/2376
Koleksiyonlar
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Makale Koleksiyonu [79]

DSpace@Bartın is member of:


sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Göz at

Tüm AlanlarBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDergiye GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDergiye Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.