Examining flipped classroom model from students' point of view
Date
2016Author
Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem
Yılmaz, Ramazan
Öztürk, T.
Karademir, T.
Metadata
Show full item recordAbstract
Bilgi ve İletişim Teknolojileri alanındaki gelişmelere paralel olarak, eğitim alanında yeni öğretim yaklaşımları ortaya çıkmaktadır. Ters yüz sınıf modeli bu yaklaşımlar arasında yenilikçi bir öğretim yöntemi olarak kabul edilmektedir. Modele göre, öğrenciler yüz yüze ders öncesi çevrimiçi ortamı kullanarak derslere hazırlanmakta ve hazırlanmanın ötesinde, model onlara çevrimiçi ortamdaki ders içeriğini öğrenmelerinde yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Ardından yüz yüze eğitim genellikle öğrencilerin ileri düzeyde uygulamaya dayalı öğrenme görevlerini yerine getirebilmeleri için tasarlanmaktadır. Böylece, öğrencilerin eğitim sürecinde etkin yer alması amaçlanmaktadır. Ters yüz sınıf modeli sayesinde öğretmenler yüz yüze dersleri daha da geliştirebilmek için yeterli zamana sahip olabilirken; öğrenciler yüz yüze derse katılamasalar bile ders içeriğini gözden geçirerek öğrenme imkânına sahip olabilirler. Bununla birlikte modelle ilgili öğrencilerin; zaman yönetimi, kendi kendine öğrenme için yararlı olup olmadığı ve öğrencilerin bu yeni yaklaşımdan memnun olup olmadıkları konusundaki görüşleri merak edilmektedir. Bu nedenle, bu araştırmada, ters yüz sınıf modeline dayalı olarak "Bilgisayar I" dersi tasarlanmış ve Türkiye’de bir Eğitim Fakültesi'nde öğrenim gören 221 öğretmen adayı üzerinde dersin uygulaması yapılarak öğretmen adaylarının görüşleri incelenmiştir. Nicel yöntem benimsenerek gerçekleştirilen araştırmada, araştırmacılar tarafından geliştirilen bir anket aracılığıyla modelin öğrencilerin kendi kendilerine öğrenmelerine yardımcı olup olmadığı, zaman kazandırmada işe yarar olup olmadığı ve öğrencilerin modelden memnun olup olmadıkları araştırılmıştır. Araştırmanın sonuçları tartışılarak, uygulayıcılar ve araştırmacılar için tavsiyelerde bulunulmuştur. In line with the advancements in Information and Communication Technologies, new instructional approaches have emerged in the field of education. Flipped classroom (FC) model is considered as an innovative teaching method among these approaches. According to the model, students get ready to their courses online before their face to face class and beyond getting ready, the model help them learn the course content in online settings. Then, the face to face course is usually designed so as to enable students to fulfil advanced practical learning tasks. Thus, the students take an active place in the education process. Thanks to the FC model, the tutors could have enough time to advance the course; the students are enabled to learn the course content even if theycould not attend the course or to review the course after attending the course. However, we do not know yet whether the model is helpful for saving students' time, for self-learning and whether the students are happy with this new approach. Therefore, in the present study, we designed a course titled "Computing I" based on the flipped classroom model and worked with 221 students who are teacher candidates at the Faculty of Education in Turkey. By adopting quantitative method, through a questionnaire which we developed, we investigated whether the model helped the students learn by themselves, saved their time and whether students were happy with the model in general terms. The results of the study will be discussed along with recommendations for practitioners and researchers.