Show simple item record

dc.contributor.authorÖzdemir, Serpil
dc.date.accessioned2020-01-21T07:11:48Z
dc.date.available2020-01-21T07:11:48Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationÖzdemir, S. (2018). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Konuşma Kaygısını Gidermede Hazırlıklı Konuşmaların Rolü. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (1), 361-374.en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2395
dc.description.abstractTürkçe öğretmenleri Türkçenin doğru ve etkili kullanımı ve iletişim açısından model olabilmelidir, çünkü Türkçe öğretmenleri sesini ve beden dilini etkili kullanabilen öğrenciler yetiştirmekle sorumludur. Genelde her öğretmenin özelde Türkçe öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının konuşma kaygıları kabul edilebilir düzeyde olmalıdır. Bu araştırmanın amacı Türkçe öğretmeni adaylarının konuşma kaygılarını gidermede hazırlıklı konuşmaların rolünü belirlemektir. Araştırmada deneysel desenlerden tek grup öntest-sontest deseni kullanılmıştır. Araştırmaya Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği Bölümünde okuyan 41 öğretmen adayı katılmıştır. Hazırlıklı konuşma çalışmaları Türkçe Öğretim Programı’nda önerilen etkinlikler çerçevesinde yapılmıştır. Böylece hem öğretmen adaylarının konuşma becerilerini geliştirmeleri hem de işbaşında yapacakları etkinlikleri içselleştirmeleri amaçlanmıştır. Araştırma verileri Öğretmen Adaylarına Yönelik Konuşma Kaygısı Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırma sonunda öğretmen adaylarının konuşma kaygılarının öntestte orta düzeyde olduğu, sontestte düşük düzeyde olduğu; hazırlıklı konumalar yapmanın öğretmen adaylarının konuşma kaygılarını gidermede anlamlı bir fark yarattığı görülmüştür.en_US
dc.description.abstractTurkish teachers should be a model for correct and effective use of Turkish and communication because they are responsible for educating students who can effectively use their voice and body language. In general, the speaking anxiety of each teacher, especially Turkish teachers and teacher candidates, should beat an acceptablelevel. The purpose of this research is to determine the effect of prepared speaking on eliminating prospective Turkish teacher’s speaking anxiety. The one group pretest-posttest design was usedin the study. Forty-one teacher candidates from the Turkish Language Teaching Department of Bartin University participated in the research. Prepared speaking activities were madein the framework of the suggested activities in the Turkish Curriculum. Thus, it was aimedthat both teacher candidates would improve their speaking skills and internalize the activities they would do at work. The research data were collectedwith the Speaking Anxiety Scale for Teacher Candidates. As a result of the research, it was seenthat the teacher candidates' speaking anxiety were moderate at the pre-test and low at the post-test, and making prepared speaking made a meaningful difference on eliminating their speaking anxiety.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAbant İzzet Baysal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTürkçe öğretimien_US
dc.subjectKonuşma kaygısıen_US
dc.subjectHazırlıklı konuşmaen_US
dc.subjectTeaching Turkishen_US
dc.subjectSpeaking anxietyen_US
dc.subjectPrepared speechen_US
dc.titleTürkçe öğretmeni adaylarının konuşma kaygılarını gidermede hazırlıklı konuşmaların rolüen_US
dc.title.alternativeThe effect of prepared speaking on eliminating the speaking anxiety of prospective turkish teacheren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.authorID35896en_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage361en_US
dc.identifier.endpage374en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record