Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDuman, Burcu
dc.contributor.authorDuman Erdemir, Sibel
dc.date.accessioned2020-02-03T06:13:38Z
dc.date.available2020-02-03T06:13:38Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2475
dc.description.abstractSosyal bilişsel kuramın temel ilkelerinden biri insanların kendi davranışlarını kontrol edebilme yeteneğine sahip olmalarıdır. İnsanlar ne kadar çalıştıklarını, ne kadar uyku uyuyacaklarını, neleri yiyeceklerini, ne kadar konuşacaklarını, toplumda nasıl davranacaklarını vb. pek çok davranışlarını kendileri kontrol ederler. İlk olarak sosyal bilişsel kuramın kurucusu Albert Bandura tarafından bahsedilen öz düzenleme kapasitesi; bireyin göstereceği davranışlarla ilgili kendi yetenek ve kapasitesinin üzerinde odaklanmıştır. Bireylerin öğrenme ihtiyaçlarını, hissettikleri her anda kendi öğrenmelerini sağlama ve düzenleme gereksinimi, öz düzenlemeli öğrenme kavramını ortaya çıkarmıştır. Öz düzenlemeli öğrenme, bireyin kendisini tanıma ve kendi öğrenmesini gerçekleştirebilme noktasında kullanmayı tercih ettiği yöntem, teknik ve izlediği strateji olarak tanımlanabilir. Bu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin öz düzenleme becerilerine ilişkin algılarını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda aşağıdaki sorulara cevap aranmıştır: - Ortaokul 7 ve 8.sınıf öğrencilerinin öz-düzenleme becerileri ne düzeydedir? - Ortaokul 7 ve 8.sınıf öğrencilerinin öz-düzenleme becerileri cinsiyete göre anlamlı farklılık göstermekte midir? - Ortaokul 7 ve 8.sınıf öğrencilerinin öz-düzenleme becerileri sınıf düzeyine göre anlamlı farklılık göstermekte midir? Araştırmada 7 ve 8.sınıf öğrencilerinin öz düzenleme becerilerini belirlemek amacıyla tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2016-2017 eğitim öğretim yılında Bartın il merkezi 7 ve 8. sınıflarında öğrenime devam eden 728 öğrencidir. Araştırma verilerinin toplanmasında Arslan ve Gelişli (2015) tarafından geliştirilen algılanan öz düzenleme ölçeği kullanılmıştır. Algılanan Öz Düzenleme Ölçeği 16 maddeden ve 2 faktörlü bir yapıdan oluşmaktadır. Veriler, 2016-2017 eğitim-öğretim yılı ikinci döneminde toplanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 20.0 paket programından yararlanılmıştır. Frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma ve bağımsız gruplar t testleri yapılmıştır. 7 ve 8.sınıf öğrencilerinin algılanan öz düzenlenme ölçeğinin tüm alt boyutlarında kız öğrencilerin aritmetik ortalamalarının erkek öğrencilere göre daha yüksek olduğu görülmüştür. Buna göre kızların erkek öğrencilere göre öz düzenleme becerilerine ilişkin algılarının daha yüksek olduğu söylenebilir. Sınıf düzeyleri arasında öz düzenleme becerileri ölçeğine verilen yanıtlar boyutunda ölçek geneli ile açık olma ve arayış alt boyutlarında sınıf düzeyi açısından anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Öz düzenleme becerileri, öğrenenlerin yaşamlarının her safhasında geliştirmesi gereken kişisel becerilerdir. Bu bağlamda özdüzenleme yetilerinin öğrenilebilir ve yönlendirilebilir yetenekler olduğu düşünüldüğünde öğrencilerin öz düzenleme becerilerinin geliştirmelerine katkı sağlayacak eğitim ortamlarının düzenlenmesi öğrenenlerinin bu becerileri daha kolay bir şekilde kazanmasına katkı sağlayacaktır.en_US
dc.description.abstractOne of the basic principles in social cognitive theory is that human beings have the ability to control their own behaviours. People control most of their behaviours such as how much they will work, how much they will sleep, what they will eat, how much they will talk and how they will behave in the society etc. Self-regulation capacity which was first coined by Albert Bandura, the founder of social cognitive theory focuses on one’s own capabilities and capacity related to their behaviours. The need to ensure and organize one’s own learning whenever s/he feels the need brought out the term self-regulated learning. Self-regulated learning can be defined as the methods, techniques and strategies one prefers to use when learning something and knowing himself/herself. The purpose of this study is to determine secondary school students’ perceptions about their self-regulation skills. The study was guided by the following research questions: - What is the self-regulation skills level of the 7th and 8th grade students? - Does the self-regulation skills level of 7th and 8th grade students show a significant difference depending on gender? - Does the self-regulation skills level of 7th and 8th grade students show a significant difference depending on grade level? Survey method is used in the current study which aims to find out the self-regulation skill levels of the 7th and 8th grade students. 728 students studying at 7th and 8th grades in Bartın province during 2016-2017 academic year made up the sample of the study. Perceived Self-Regulation Scale developed by Arslan and Gelişli (2015) was used in collecting the data. Perceived Self-Regulation Scale involves 16 items and 2 factors. The data were collected during the second semester of 2016-2017 academic year. SPSS 20.0 was used in analysing the collected data. Frequency, per cent, arithmetic mean, standard deviation and independent samples t-test were conducted. In all factors of the perceived self-regulation scale, it was found that girls’ arithmetic mean scores were higher than boys’ scores. Accordingly, it is possible to say that girls’ perception about their self-regulation skills is higher than boys’ perceptions. In terms of grade level, there was no significant difference in overall scale and the factors of the scale- being open and searching. Self-regulation skills are personal skills that needs to be developed in all phases of life. In this context, considering that self-regulation skills can be learned and guided, it will be useful to organize the learning environments in a way that will help students to improve their self-regulation skills easily.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherUluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin öz düzenleme becerilerine ilişkin algılarıen_US
dc.title.alternativeSecondary school students’ perceptions of self-regulation skillsen_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.relation.journal5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresien_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.authorID60560en_US
dc.identifier.startpage94en_US
dc.identifier.endpage95en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster