Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKul, Murat
dc.contributor.authorTurgut, Erdal
dc.date.accessioned2017-04-18T12:16:10Z
dc.date.available2017-04-18T12:16:10Z
dc.date.issued2016-09-19
dc.date.submitted2016-09-19
dc.identifier.citationTurgut, E. (2016). Ortaöğretimde öğrenim gören karatecilerin stresle başa çıkma yollarının incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/251
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, lisanslı sporcu lise öğrencilerinin sporda görev ve ego yönelimleri ile stresle başa çıkma stratejileri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu amaçla araştırmaya 175 bayan, 125 bay toplam 300 sporcu katılmıştır. Araştırmaya katılan sporcuların stresle başa çıkma stratejilerini belirlemek için Gaudreau ve Blondin (2002) tarafından Kanada'da geliştirilen, Türkçe' ye uyarlama çalışması Arsan (2007) tarafından yapılan Sporda Stresle Başa Çıkma Stratejileri Envanteri (SSBÇSE) kullanılmıştır. Sporcuların stresle başa çıkma alt problemlerinden "hayal etme" puan ortalamalarının cinsiyete göre anlamlı sonuçları bulunmuştur (t=2,05; p=0,041<0,05). Bayan sporcuların hayal etme puanları, bay sporculara göre daha yüksektir. Sporcuların stresle başa çıkma alt problemlerinden "çaba sarf etme" puan ortalamalarının yaş değişkenine göre anlamlı bulunmuştur (F=4,489; p=0,012<0.05). Sporcuların hayal etme, düşünce kontrolü, destek arama, gevşeme, mantıksal çözümleme, çekilme, zihinsel karmaşa, hoşa gitmeyen duyguların ifadesi puanları ortalamalarının yaş değişkenine göre sonuçları anlamlı bulunmazken (p>0.05), "sosyal geri çekilme" puan ortalamaları, spor dalı değişkenine göre anlamlı sonuçlar vermiştir (F=2,503; p=0,031<0,05). Spor dalı basketbol olan sporcuların atletizm olanlara göre sosyal geri çekilme puanları daha düşüktür. Stresle başa çıkmada sporcuların spor yaşı ile "çaba sarf etme" ve "sosyal geri çekilme" puanları arasında anlamlı sonuçlar çıkmıştıren_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the relationship between task and ego orientations on sport of licensed athlete high school students and strategies to coping with stress. For this purpose, research 175 female, 125 male total of 300 athletes participated. Coping With Stress Strategies in Sport Inventory, which was developed in Canada by Gaudreau and Blondin (2002) and adapted to Turkish by Arsan (2007), was used to determine the strategies for coping with stress. The athletes' mean scores of "imagination" were found to be significantly higher than those of the sub-dimension of coping with stress according to their gender [T=2,05; p=0,041<0,05]. Female athletes' imagination scores are higher than male athletes. The score of "effort" from the coping with stress sub-dimensions of the athletes was found to be significant according to the age of the averages [F=4,489; p=0,012<0.05]. The athletes; The mean scores of "social withdrawal" gave meaningful results compared to the variables of sport [F=2,503; p=0,031<0,05], while the results of age, imagination, thought control, support search, relaxation, logical analysis, withdrawal, mental confusion and mean scores of unpleasant emotions were not significant (p>0.05). Sports athletes with basketball are less scores social withdrawal than those with athletics. Significant results were found between sports age and "effort" and "social withdrawal" scores in coping with stressen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSporen_US
dc.subjectStres, Spordaen_US
dc.subjectKarate eğitimien_US
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectStress, in Sportsen_US
dc.subjectKarate trainingen_US
dc.titleOrtaöğretimde öğrenim gören karatecilerin stresle başa çıkma yollarının incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of secondary education studying karateka of stress copingen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster