İlköğretim branş öğretmenlerinin değerler eğitimine ilişkin görüşleri üzerine bir araştırma
Özet
Bu araştırma, ilköğretimde çalışan branş öğretmenlerinin ilköğretim müfredatında yer alan değerlere ve değer eğitimine ilişkin görüşlerinin tespit edilmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Tarama modelinde yapılandırılan çalışma 2011-2012 eğitim-öğretim yılında ilköğretim ikinci kademede görev yapan 130 öğretmenle gerçekleştirilmiştir. Araştırmacılar tarafından geliştirilen 5’li likert tipi ankette veriler farklı değişkenler açısından incelenmiştir. Öğretmenlerin değer eğitimine ilişkin görüşleri arasında cinsiyet, mesleki kıdem ve branş değişkenlerine göre farklılık görülmemiştir. Derslerinin içeriğini yeterli bulma değişkenlerine göre ise anlamlı bir farklılık görülmüştür. Öğretmenlerin değer eğitiminde en çok kullandıkları yaklaşımlar ise; rol-model olarak değer eğitimi, değeri açıklama ve ahlaki muhakeme ile değer öğretimidir. Aim of this research is to detect opinions aboutthe values and value education which are in elementary school curriculum. This research is basedon scanningmodel. This research was done with130 elementary school teachers in 2011-2012 education year. 1 to5 likert scale was developed by researchers and status wereanalyzed by different variables. Although, thereis nodifference with sex, vocational priority and branch about teachers’ view about value; thereis differencewith finding sufficiency about course’ content. The most common used educational approaches which are used by teachers are that, value education as role-model, explaining value and education with ethic judgment.