Drama, müzik ve görsel sanatlar derslerinde teknoloji kullanımına yönelik öğretmen görüşleri
View/ Open
Date
2017-11-21Author
Oğuz Namdar, Ayşegül
Sarıkaya, Mustafa
Sarıkaya, Reha
Metadata
Show full item recordAbstract
Bu araştırmanın amacı drama, müzik ve görsel sanatlar derslerinde teknoloji
kullanımına yönelik öğretmen görüşlerini belirlemektir. Bu amaçla araştırmacılar
tarafından drama, müzik ve görsel sanatlar derslerinde teknoloji kullanımına yönelik
açık uçlu sorulardan oluşan bir görüşme formu hazırlanmıştır. Görüşme formunda
hazırlanan sorular alanında uzman iki araştırmacı tarafından kontrol edilmiş, dönütlere
göre sorular yeniden düzenlenmiştir. İlkokul düzeyinde drama, müzik ve görsel sanatlar
dersleri veren toplam 12 öğretmen ile görüşme yapılmıştır. Görüşmelerin yapıldığı
öğretmenler gönüllülük esasına göre seçilmiştir. Görüşmeler ses kayıt cihazı ile kayıt
altına alınmıştır. Görüşmeler araştırmacılar tarafından transkripte dökülerek içerik
analizi ve betimsel analiz ile analiz edilmiştir. İçerik analizinde veriler kod ve frekans
tabloları hazırlanarak, betimsel analizde ise öğretmenlerin görüşlerine doğrudan
alıntılar yoluyla yer verilerek sunulmuştur. Araştırma bulguları yorumladığında, drama,
müzik ve görsel sanatlar derslerini veren öğretmenlerin bu derslerde teknoloji
kullanımının önemine ve gerekliliğine dikkat çektikleri görülmüştür. Araştırma
sonuçlarından yola çıkarak; drama, müzik ve görsel sanatlar derslerini daha etkili
işleyebilmek için bu derslerin yapıldığı sınıfların teknolojik donanıma sahip olacak
şekilde tasarlanmaları, sanat öğretmenlerine yönelik teknolojik araç-gereçlerin etkin
kullanımına yönelik eğitim verilebileceği öneriler arasında yer almaktadır. The purpose of this study is to identify teachers’ views about technology use in drama, music and visual art lessons. With this purpose, the researchers created an interview form towards technology use in drama, music, and visual art lessons consisting open-ended questions. The questions were checked by two expert researchers in the field and revised based on their feedback. A total number of 12 teachers in the fields of drama, music and visual arts. The teachers were chosen based on the voluntarity. The interviews were recorded with an audiorecorder. The interviews were transcribed verbatim and analyzed using content and descriptive analyses. In the content analysis the findings were presented in tables and codes; while in the descriptive analysis the teachers’ views were presented by using direct quotes. The findings illustrated that the drama, music, and visual arts teachers drew attention to the importance and neccessity of these lessons. Based on the findings, implications include the following: to teach more effectively, drama, music, and visual art classrooms should be designed to have technologies and education should be given to arts teachers for effective use of technology.