"The inquiry-based learning” from pre-service science teachers’ perspective
Abstract
The existence of many abstract concepts in Science lessons can lead students to memorize them. This situation does not provide permanent learning for the students. Science education curriculum revised in 2017 aims to prepare science literate individuals via inquiry-based learning. A major part of this process consists of teachers who are the practitioners of the process. To provide a well-planned training process, we need teacher candidates’ views
about their early experiences of inquiry-based learning. In this context, the aim of this study was to investigate pre-service science teachers’ views related to inquiry-based learning. The case study was employed in the research. Practices were conducted with 40 third-grade preservice science teachers from a state university during 2014-2015 fall semester. Inquirybased experiments were developed within the Science Teaching Laboratory Applications course and carried out with the participants. A scale of open-ended questions was used to collect data. The findings from the descriptive analysis indicated that teacher candidates had positive attitudes towards inquiry-based learning process and there were some challenges teachers faced during the implementation process. To overcome these difficulties, teacher candidates suggested some solutions for the implementation process Fen Bilimleri dersinin içeriğinde soyut birçok kavramın bulunması, öğrencileri ezberlemeye yönlendirebilmektedir. Bu durum öğrenciler için kalıcı bir öğrenme sağlayamamaktadır. Bu sebeple 2017 yılında yeniden düzenlenen Fen Bilimleri Öğretim Programı, sorgulamaya dayalı öğrenme yoluyla fen okuryazarı bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedir. Bu sürecin önemli bir bölümünü sürecin uygulayıcısı olan öğretmenler oluşturmaktadır. İyi planlanmış bir eğitim süreci sağlayabilmek için ise öğretmen adaylarının sorgulamaya dayalı öğrenme konusundaki ilk deneyimlerine ilişkin görüşlerini bilmemiz gereklidir. Bu kapsamda bu çalışmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının sorgulamaya dayalı öğrenmeye ilişkin görüşlerini incelemektir. Araştırmada durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışma 2014-2015 güz yarıyılında bir devlet üniversitesinin Fen Bilgisi Öğretmenliği programında 3. sınıfta öğrenim görmekte olan 40 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Öğretmen adaylarıyla, Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları dersi kapsamında planlanan konulara yönelik sorgulamaya dayalı deneyler tasarlanmış ve uygulanmıştır. Açık uçlu sorulardan oluşan bir anket kullanılarak veri toplanmıştır. Betimsel analizi yapılan verilerden elde edilen bulgular, öğretmen adaylarının sorgulamaya dayalı öğrenme sürecine ilişkin olumlu görüşlerinin olduğunu ve uygulama boyutunda öğretmenlerin karşılaşabileceği bazı zorlukların bulunduğunu göstermiştir. Bu zorlukları aşabilmek için ise öğretmen adayları uygulama sürecine ilişkin bir takım çözüm önerileri sunmuşlardır.