Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBozkuş, Taner
dc.contributor.authorAydın, Recep
dc.date.accessioned2017-04-25T06:53:16Z
dc.date.available2017-04-25T06:53:16Z
dc.date.issued2016-07-27
dc.date.submitted2016-07-27
dc.identifier.citationAydın, R. (2016). Beden eğitimi ve spor yüksekokullarında eğitim gören bireysel ve takım sporlarıyla uğraşan öğrencilerin liderlik özelliklerinin karşılaştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/275
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; beden eğitimi ve spor yüksekokullarında eğitim ve öğretim gören öğrencilerin liderlik özelliklerinin çeşitli değişkenler eşliğinde incelenmesidir. 2015-2016 eğitim-öğretim yılında, Türkiye'nin çeşitli coğrafi bölgelerindeki üniversitelerde Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği, Spor Yöneticiliği, Antrenörlük Eğitimi ve Rekreasyon bölümünde öğrenim gören öğrencilerin liderlik düzeyleri üzerinde etkili olabileceği düşünülen bazı faktörler ele alınmıştır. Bartın Üniversitesi BESYO, Fırat Üniversitesi BESYO, Erciyes Üniversitesi BESYO, Adıyaman Üniversitesi BESYO, Çukurova Üniversitesi BESYO, Celal Bayar Üniversitesi BESYO örneklem grubundaki üniversitelerdir. Toplam 712 erkek ve 386 kadın öğrenci çalışmaya katılmıştır. Çalışmada, Liderlik Ölçeği; Bolman ve Deal (1991) tarafından geliştirilen, Türkçeye uyarlanması Dereli (2003) tarafından yapılan Liderlik Yönelim ölçeği kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda öğrenim gören öğrencilerin liderlik özelliklerine bakıldığında, cinsiyet değişkeni üzerinde İnsan kaynakları çerçevesi alt boyutunda anlamlı bir fark bulunmuştur (p=0,023). Bunun yanında Liderlik yönelim ölçeğinin "kişiyi en iyi tanımlayan ifadeler" kısmında "insanların bende fark ettiği en önemli özellik" ifadesinde (p=0,000) ortalama değerlere bakıldığında ayırt edilebilir düzeyde anlamlılık bulunmuştur. "beni tanımlamanın en iyi yolu" ifadesinde (p=0,004) düzeyinde anlamlılık bulunurken, "en iyi şu şekilde tanımlanırım" ifadesinde (p=0,041) düzeyinde anlamlılık sınırına yakın olan farklılık tespit edilmiştir (p>0,05). Yaptığınız spor (bireysel veya takım) ve aktif sporcu olma durumlarında herhangi bir anlamlılık düzeyi bulunamamıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study, examınatıon of leadershıp skılls dealing with individual and team sports of students studyıng at schools of physıcal educatıon and sports accompanied by a variety of variables. In the academic year of 2015-2016, students studying in departments of Physical Education and Sports Teacher, Sports Management, Coaching Education and Recreation of some factors may be effective on the leadership level of the students were discussed. The School of Physical Education and Sport Bartin University, The School of Physical Education and Sport Firat University, The School of Physical Education and Sport Erciyes University, The School of Physical Education and Sport Adiyaman University, The School of Physical Education and Sport Cukurova University, The School of Physical Education and Sport Celal Bayar University constitute the sample group. Totally, 712 male and 386 female students participated in the study. In the study, Leadership Scale; developed by Lee G. Bolman and Terrence TE. Deal (1991), adapting to Turkish made by Dereli (2003), Leadership Tendency Scale was used. In the results of the study, when the students studying at the school of physical education and sport leadership traits examined, a significant difference was found on gender variable at sub-dimension human resources frame (p=0.023). Besides, leadership scale of "one best describes the phrase" section in the "most important feature I noticed that people" were found (p=0.000) when the average values examined significance distinguishably was found. While was found significance at the level of (p=0.004) in the expression of "The best way for me to define", the difference near the border of significance were identified at the level of (p=0,041) in the expression of "i am defined the best with this way" (p>0,05). There was no significance level in case of the sport done (individual or team) and being active athletes.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSpor eğitimien_US
dc.subjectLiderliken_US
dc.subjectSports trainingen_US
dc.subjectLeadershipen_US
dc.titleBeden eğitimi ve spor yüksekokullarında eğitim gören bireysel ve takım sporlarıyla uğraşan öğrencilerin liderlik özelliklerinin karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeComparison of leadership skills dealing with i̇ndividual and team sports of students studying at schools of physical education and sportsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster