Show simple item record

dc.contributor.authorGenç, Süreyya
dc.contributor.authorÖner, Ferhunde Küçükşen
dc.date.accessioned2020-03-20T10:54:03Z
dc.date.available2020-03-20T10:54:03Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationÖner, F. K., Genç, S. (2018). "Kömür Kalem Yapımı Etkinliği ile İşlenen Desen Dersine Yönelik Öğrenci Görüşleri". Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20 (2), 558-570. Doi Number: 10.17556/erziefd.440784tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2781
dc.description.abstractBu çalışma ile sanat eğitiminde önemli bir yeri olan desen derslerinde etkili bir malzeme olarak kullanılan füzeni, farklı öğretim yaklaşımı –etkinlik temelli öğretim öğrenci merkezli yaklaşımı- ile öğrencilerin kendilerinin yapmasına olanak sağlayan bir pratiğe dönüştürmek ve bu pratiğin desen dersine yönelik etkisini öğrenci görüşlerine göre betimlemek amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerin örnek olay tarama modeli kullanılmış olan bu çalışmanın verileri öğrencilere uygulanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Çalışma grubunu; 2017-2018 akademik yılı bahar döneminde Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi Ana Bilim Dalı 1. ve 2. sınıfa devam eden 43 öğrenci oluşturmaktadır. Elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuş ve betimsel olarak yorumlanmıştır. Çalışma sonucunda; öğrenci merkezli bir yapıyla bütünleşen bu aktif öğrenme uygulamasını öğrencilerin olumlu bulduğu saptanmıştır. Elde edilen verilere göre; öğrencilerin en çok aktif olarak süreçte yer almaktan memnun kaldıklarını dile getirdikleri tespit edilmiştir. İkinci sırada derse olan ilginin de arttığını ifade etmeleri dersin hedeflenen amaca ulaşılabildiğini göstermektedir.tr_TR
dc.description.abstractIn this study, we aimed to transform the charcoal pencil, which is used as an effective material in pattern classes possessing an important place in art education, into a practice that allows students to use it with a different teaching approach (a student-centered approach with activities) and aimed to describe the effect of this practice on pattern courses based on student opinions. The data of this study was obtained with a semi-structured interview form applied to students based on the case study survey model from the qualitative research methods. The study group was composed of 43 students who are in the 1st and 2nd grade of painting education at Faculty of Education, Fine Arts Department of Bartın University during the spring semester of the 20172018 academic year. The obtained data were subjected to content analysis and interpreted descriptively. As a result of the study, we reveal that the students found this active learning method integrated with a student-centered structure as positive. According to the study data, we determined that the students are very glad to take part in the process. Their statement of increasing interest indicates that the aim of the course was achieved.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherErzincan Üniversitesitr_TR
dc.relation.isversionof10.17556/erziefd.440784tr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectDesen dersitr_TR
dc.subjectEtkinlik temelli öğretimtr_TR
dc.subjectÖğrenci merkezli yaklaşımtr_TR
dc.subjectAktif öğrenmetr_TR
dc.subjectKömür kalem yapımıtr_TR
dc.subjectPattern coursetr_TR
dc.subjectActivity-based teachingtr_TR
dc.subjectStudent-centered approachtr_TR
dc.subjectActive learningtr_TR
dc.subjectCharcoal pencil makingtr_TR
dc.titleKömür kalem yapımı etkinliği ile işlenen desen dersine yönelik öğrenci görüşleritr_TR
dc.title.alternativeStudent feedback for the pattern course with the activity on charcoal pencil productiontr_TR
dc.typearticletr_TR
dc.relation.journalErzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisitr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümütr_TR
dc.identifier.volume20tr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.identifier.startpage558tr_TR
dc.identifier.endpage570tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record