Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
View Item 
  •   Bartın University Dspace
  • Meslek Yüksekokulları
  • Bartın Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
  • Tıbbi Hizmetler ve Teknikleri Bölümü
  • Tıbbi Hizmetler ve Teknikleri Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   Bartın University Dspace
  • Meslek Yüksekokulları
  • Bartın Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
  • Tıbbi Hizmetler ve Teknikleri Bölümü
  • Tıbbi Hizmetler ve Teknikleri Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hastane öncesi acil sağlık hizmetlerinde etkin iletişimin önemi

Thumbnail
View/Open
BİLDİRİ PARAMEDİK.pdf (515.7Kb)
Date
2017
Author
Saldamlı, Aslı
Metadata
Show full item record
Abstract
Amaç: İletişim, bireylerin bilgi, duygu ve düşüncelerinin çeşitli yollarla birbirlerine aktarılması olarak tanımlanabilmektedir. İletişim hataları günlük hayatta geçimsizlik gibi sorunlara yol açsa da acil sağlık hizmetlerinde hasta güvenliğini riske sokabilecek tıbbi hatalara neden olmaktadır. Bu nedenle hastane öncesi acil sağlık hizmetlerinde iletişimin incelenmesi önemlidir. Gereç ve Yöntem: Literatür taramasına dayalı betimsel bir araştırmadır. Bulgular: Hastane öncesi acil sağlık hizmetlerinde iletişimin incelenebilmesi hastane öncesi acil sağlık hizmetleri organizasyonunun bilinmesiyle mümkündür. Organizasyonda işlem basamakları “Hayat Yıldızı” ismi verilen uluslararası sembolle belirtilmiştir. Sembolü oluşturan altı uzantıdan her biri bir basamağı vurgulamaktadır. “Saptama ve bildirme” hastanın 112 çağrı merkeziyle iletişime geçmesi ve merkez tarafından talebin değerlendirilmesini kapsar. Talep acil müdahale gerektiriyorsa olay yerine ambulans ekibi yönlendirilir bu “cevaplama” aşamasıdır. Çağrı merkezinden aldığı bilgilerle yola çıkan ekip durumun gereklerine göre “yerinde tedavi” ya da “taşımada tedavi” gerçekleştirir. Süreç gerekiyorsa hastanın uygun birime “nakil” işlemi ile son bulur. Bütün basamaklarında hızlı düşünüp doğru karar vermeyi gerektiren bu süreçte iletişim hataları zaman kaybı, yanlış tedavi ve ambulansta eksik/bozuk ekipman bulundurma gibi sebeplerle hasta güvenliğini tehdit ederken, empati ve panik yönetimi sağlanamadığındaysa hasta ve hasta yakınlarının panik ve öfke yaşamasına neden olabilmektedir. Sonuç ve Öneriler: Hastane öncesi acil süreçlerde iletişim hataları hastaya ciddi zarar veren tıbbi hatalara neden olabilmektedir. Bu nedenle hastane öncesi acil sağlık çalışanlarına etkin iletişim ve panik yönetimine yönelik eğitimler planlanması, mevcut eğitimlerin yeterliliğinin kontrol edilmesi ve gerekirse role play gibi tiyatral eğitimlerle öğrenmede kalıcılığın sağlanmasıyla iletişim hatalarından kaynaklanan tıbbi hataların en aza indirilebileceği düşünülmektedir.
URI
http://hdl.handle.net/11772/2784
Collections
  • Tıbbi Hizmetler ve Teknikleri Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu [5]

DSpace@Bartın is member of:


sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Browse

All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

My Account

LoginRegister

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.