Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaddum, Mahmud
dc.date.accessioned2020-03-20T12:15:25Z
dc.date.available2020-03-20T12:15:25Z
dc.date.issued2019-06
dc.identifier.citationQaddom,Mahmoud–Mohammed, AliAbdelwahed Abdelhameed.“رودل ئ ا سولصاوتلايعامتجلاايفمی لعتةغللاةیبرعلانیقطانللاھریغبيفتاعماجلاةّ یكرتلاةّ یموكحلا”.Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi-Journal of Divinity Faculty of Hitit University18/35(haziran-June 2019): 207-232.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2787
dc.description.abstractModern teknoloji, dil eğitimine ve dinleme, konuşma, okuma ve yazma gibi temel becerilerin geliştirilmesine yardımcı olmaktadır. Bu nedenle, özellikle Arapça konuşamayanlar için Arapça öğretiminde, dil becerileri kazandırmak ve dil eğitimini vermekte bu yöntemler göz ardı edilemez. Bu araştırma, Türkiye’deki devlet üniversitelerindeki Arapça öğretiminde sosyal medya iletişim araçlarının rolünü tartışmaktadır. Bu çalışma modern teknolojiye bağlı olan ve anadili Arapça olmayanlara Arapça dil öğretimi alanında sayılı çalışmalardan kabul edilmektedir. Şöyle ki bu alanda pek çok araştırma, ana dili Arapça olmayanlara Arap dilini ve metotlarını öğretirken geniş bir şekilde bu ekseni ele almıştır. Bu çalışma, Türk üniversitelerinde Anadili Arapça olmayanlara Arapça öğretimindeki rolü ve sosyal iletişim araçlarının araştırılmasına adanmıştır. Bu araştırma, aşağıdaki soruları cevaplandırmayı hedeflemektedir: Türk üniversitelerindeki Arapça eğitiminde sosyal iletişim araçlarının kullanımının durumu nedir? Türk üniversitelerinde öğrencilerin dil becerilerinin geliştirilmesinde sosyal medya kullanımının rolü nedir? Türk üniversitelerindeki Arapça öğretiminde sosyal paylaşım sitelerinin kullanılmasının öğrenciler ve öğretim üyeleri açısından avantaj ve dezavantajları nelerdir?tr_TR
dc.description.abstractModern technology has become an auxiliary source in teaching languages and developing language basic skills: listening, speaking, reading and writing. Consequently,teachers, especially in the field of teaching Arabic to non-Arabic speakers, can not skip these technological methodsor ignore them in teaching and exercising language skills.The present research discusses the role of social media in teaching Arabic to non-Arabic speakers in Turkish public universities. Unlike previous studies which addressed the use of modern technology as a secondary consern in teaching arabic to non-native speakers,thisresearch is one of the few studies thatbasically addresses this issue in this field. Thisstudy is dedicated to the study of the social media and its role in teaching Arabic to non-Arabic speakers in Turkish universities. It seeks to answer the following questions:What is the reality of the use of social media in teaching Arabic in Turkish universities?What is the effectiveness of the use of social media in the development of language skills among students of Turkish universities?What are the pros and cons of using social media sites in learning Arabic from the perspective of students and faculty teaching members in Turkish universities?We came into the following conclusions:All means of social media with all available channels contribute directly to the teaching of the Arabic language skills as well as overcoming a lot of mistakes committed by both teachers and learners of non-Arabic speakers.tr_TR
dc.language.isoengtr_TR
dc.publisherHitit Üniversitesitr_TR
dc.relation.isversionof10.14395/hititilahiyat.489929tr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectSosyal medyatr_TR
dc.subjectİletişimtr_TR
dc.subjectEğitimtr_TR
dc.subjectArapça konuşamayanlartr_TR
dc.subjectTürk üniversiteleritr_TR
dc.subjectSocial mediatr_TR
dc.subjectContacttr_TR
dc.subjectEducationtr_TR
dc.subjectDon't speak Arabictr_TR
dc.subjectTurkish universitiestr_TR
dc.titleThe role of social media in teaching Arabic to non-Arabic speakers in Turkish state universitiestr_TR
dc.title.alternativeTürkiye’deki üniversitelerde Arapça konuşmayanlar için Arapça öğretiminde sosyal iletişim araçlarının rolütr_TR
dc.typearticletr_TR
dc.relation.journalHitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergistr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Çeviribilim Bölümütr_TR
dc.contributor.authorID0000-0002-9636-4903tr_TR
dc.identifier.volume18tr_TR
dc.identifier.issue35tr_TR
dc.identifier.startpage207tr_TR
dc.identifier.endpage232tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster