Kullanıcı özelliklerinin teknoloji kabul modeli değişkenleri üzerinden akıllı tahta kullanımına etkisi: Bartın Lisesi öğretmenleri örneği
View/ Open
Date
2017-02Author
Akça, Yaşar
Özer, Gökhan
Işık, Ayşe Derya
Çelik, Ercan
Metadata
Show full item recordAbstract
Yeni bir teknolojinin kabulü aynı zamanda kullanıcıların kişisel özelliklerine, beklentilerine ve algılarına göre şekillenmektedir. Davis (1989) tarafından geliştirilen Teknoloji Kabul Modeli (TKM), yeni bir teknolojinin kullanıcı tarafından kullanılmasının belirleyicileri olarak algılanan fayda ve algılanan kullanım kolaylığı değişkenlerinin olduğunu savunur. Bu algılar kullanıcı davranışını öngörür ve açıklar.
Modern sınıflarda yaygın kullanıma sahip olan akıllı tahta, eğitim ve öğretim faaliyetlerinde etkinliği sağlamaktadır. Akıllı tahta kullanan öğretmenler daha etkili sunumlar yapabilmektedir. Bu durum öğretmenin verimliliğini ve öğrencinin öğrenme başarısını artırarak sınıfın eğitim kalitesini iyileştirmektedir. Sınıflarda akıllı tahtanın varlığı tek başına derse motivasyon unsurudur. Bu teknolojik cihaz sayesinde internet tabanlı ders materyallerine erişim kolaydır.
Bu çalışmanın amacı yeni bir eğitim teknolojisi aracı olan akıllı tahta kullanımına etki eden kullanıcı özelliklerinin açıklama gücünü TKM değişkenlerine bağlı olarak test etmektir. Araştırmanın uygulaması için Bartın Anadolu Lisesi’nde akıllı tahta kullanan 24 öğretmene anket gerçekleştirilmiştir. Anket verileri WarpPLS programında korelasyon, faktör and regresyon analizlerine tabi tutularak yorumlanmıştır. Analizden elde edilen bulgular araştırma modelini güçlü bir şekilde desteklemektedir.