Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkça, Yaşar
dc.contributor.authorÖzer, Gökhan
dc.contributor.authorIşık, Ayşe Derya
dc.contributor.authorÇelik, Ercan
dc.date.accessioned2020-04-07T13:12:58Z
dc.date.available2020-04-07T13:12:58Z
dc.date.issued2017-02
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2844
dc.description.abstractYeni bir teknolojinin kabulü aynı zamanda kullanıcıların kişisel özelliklerine, beklentilerine ve algılarına göre şekillenmektedir. Davis (1989) tarafından geliştirilen Teknoloji Kabul Modeli (TKM), yeni bir teknolojinin kullanıcı tarafından kullanılmasının belirleyicileri olarak algılanan fayda ve algılanan kullanım kolaylığı değişkenlerinin olduğunu savunur. Bu algılar kullanıcı davranışını öngörür ve açıklar. Modern sınıflarda yaygın kullanıma sahip olan akıllı tahta, eğitim ve öğretim faaliyetlerinde etkinliği sağlamaktadır. Akıllı tahta kullanan öğretmenler daha etkili sunumlar yapabilmektedir. Bu durum öğretmenin verimliliğini ve öğrencinin öğrenme başarısını artırarak sınıfın eğitim kalitesini iyileştirmektedir. Sınıflarda akıllı tahtanın varlığı tek başına derse motivasyon unsurudur. Bu teknolojik cihaz sayesinde internet tabanlı ders materyallerine erişim kolaydır. Bu çalışmanın amacı yeni bir eğitim teknolojisi aracı olan akıllı tahta kullanımına etki eden kullanıcı özelliklerinin açıklama gücünü TKM değişkenlerine bağlı olarak test etmektir. Araştırmanın uygulaması için Bartın Anadolu Lisesi’nde akıllı tahta kullanan 24 öğretmene anket gerçekleştirilmiştir. Anket verileri WarpPLS programında korelasyon, faktör and regresyon analizlerine tabi tutularak yorumlanmıştır. Analizden elde edilen bulgular araştırma modelini güçlü bir şekilde desteklemektedir.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectTeknoloji kabul modelitr_TR
dc.subjectAkıllı tahtatr_TR
dc.subjectFATİH projesitr_TR
dc.subjectTechnology acceptance modeltr_TR
dc.subjectSmart boardtr_TR
dc.subjectFATİH projecttr_TR
dc.titleKullanıcı özelliklerinin teknoloji kabul modeli değişkenleri üzerinden akıllı tahta kullanımına etkisi: Bartın Lisesi öğretmenleri örneğitr_TR
dc.typeconferenceObjecttr_TR
dc.relation.journalEconWorld 2017tr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümütr_TR
dc.identifier.startpage1tr_TR
dc.identifier.endpage16tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster