Show simple item record

dc.contributor.authorBozan, Mahmut
dc.date.accessioned2020-04-13T09:35:20Z
dc.date.available2020-04-13T09:35:20Z
dc.date.issued2015-06-06
dc.identifier.citationBozan, M . (2015). Yüksek Öğretim ve Akademik Terfi Üzerine Bir Değerlendirme. Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 6 (12) , 263-282 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/bartiniibf/issue/32570/327001tr_TR
dc.identifier.issn2148-2497
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2869
dc.description.abstractTürkiye’de yükseköğretim uzun yıllarbir sorun kaynağı olarak toplumun gündemini işgal etmiştir. Yükseköğretimde son 10 yılda yaşanan gelişmeleri cumhuriyet tarihinin eğitimle ilgili en büyük dönüşümlerinden birisi olarak tanımlamak mümkündür. Bu dönemde belirli şehirlere sıkışan ve toplum taleplerine karşılık vermeyen yükseköğretim tüm ülke geneline yayılmış ve tüm cumhuriyet tarihinde yapılan üniversite sayısı kadar yeni üniversite açılarak muazzam bir dönüşüm gerçekleştirilmiştir. Ancak yükseköğretiminen temel unsuru olanöğretim üyelerinin temini, terfisi ve üniversitelere dengeli dağıtımında sıkıntılar yaşanmakta, özellikle akademik terfi ile ilgili tartışmalar devam etmektedir. Bu makalede tarihi süreç içinde yükseköğretimde yaşanan gelişmeler ile akademik terfide darboğaz oluşturan doçentlik sınavı incelenmektedir.tr_TR
dc.description.abstractThe higher education in Turkey has occupied the agenda of society as a source of problem for many years. It is possible to define developments taken place in higher education in the last 10 years as one of the greatest trasformation in the Republic's history. The higher education which was bounded to specific cities and did not meet the demands of society has spread across the country in this period and a tremendous transformation was realized by opening new universities as much as those oppened during the Republic's history.However, there are some constraints regarding the recruitment and promotion of the faculty members who arethe most fundamental element of higher education, and their balaced distribution to universities. There have been continous debates on academic promotion. Historical developments in higher education and the exam for associate professortion which constitutes a bottleneck in academic promotion are examined in this article.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherBartın Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectYüksek öğretimtr_TR
dc.subjectÜniversitetr_TR
dc.subjectAkdemik terfitr_TR
dc.subjectDoçentlik sınavıtr_TR
dc.subjectHigher educationtr_TR
dc.subjectUniversitytr_TR
dc.subjectAcademic promotiontr_TR
dc.subjectExam for associate professorshiptr_TR
dc.titleYüksek öğretim ve akademik terfi üzerine bir değerlendirmetr_TR
dc.title.alternativeAn evaluation on higher education and academic promotiontr_TR
dc.typearticletr_TR
dc.relation.journalBartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisitr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümütr_TR
dc.contributor.authorID0000-0002-5396-7021tr_TR
dc.identifier.volume6tr_TR
dc.identifier.issue12tr_TR
dc.identifier.startpage263tr_TR
dc.identifier.endpage282tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record