Show simple item record

dc.contributor.authorAvcı, Görkem
dc.contributor.authorGümüş, Nevzat
dc.date.accessioned2020-04-14T10:52:42Z
dc.date.available2020-04-14T10:52:42Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2882
dc.description.abstractBu çalışmada, 4. sınıf Sosyal bilgiler dersi “İnsanlar, Yerler ve Çevreler” öğrenme alanına yönelik geçerliği ve güvenirliği sağlanmış bir başarı testi geliştirmek amaçlanmıştır. İlk olarak “İnsanlar, Yerler ve Çevreler” öğrenme alanına ilişkin, kapsam geçerliğini sağlamak amacıyla bir belirtke tablosu hazırlanmıştır. Belirtke tablosuna uygun olarak 42 çoktan seçmeli sorudan oluşan ve öğrenme alanı kapsamındaki tüm kazanımları kapsayan bir başarı testi taslağı oluşturulmuştur. Testteki sorular, her bir soruya karşılık 1 doğru cevap, 3 çeldirici olacak şekilde ve öğrencilerin düzeylerine-yaş seviyelerine göre 4 seçenekli olarak oluşturulmuştur. Oluşturulan taslak test, farklı üniversitelerin Sınıf eğitimi (2 uzman) ve Sosyal bilgiler eğitimi (2 uzman) anabilim dallarında görev yapan 4 alan uzmanına, 2 sınıf öğretmenine (1’i Eğitim Programları ve Öğretimi Doktora programı mezunu, diğeri Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans programı mezunu) ve 1 dil uzmanına sunulmuştur. Alan uzmanlarının dönütleri sonucunda soruların ölçülmek istenen davranışları ölçecek niteliğe sahip olup olmadığı, yazım kurallarına uygunluğu, anlam, kapsam ve sınıf düzeyi açısından uygunluğu, çeldiricilerin ve doğru yanıtın sorulara uygunluğu, bilimsel açıdan içeriklerin doğruluğu, testin ve soruların teknik özellikleri ile ilgili gerekli düzeltmeler yapılmıştır. Hazırlanan testin ön uygulaması İzmir’de Buca Meşkure Şamlı Ortaokulu ve Buca Saadet Emir Ortaokulu 5. sınıflarında bulunan toplam 285 öğrenciye uygulanmıştır. Ön uygulama tamamlandıktan sonra testin güvenirlik katsayısı ve madde analizi TAP (Test Analysis Program) programından yararlanılarak hesaplanmıştır. Güvenirlik uygulamasından sonra madde güçlük ve ayırt edicilik indeksi düşük 21 madde testten çıkarılmıştır. Son halini alan testin ortalama madde güçlük indeksi 0.65, madde ayırt edicilik indeksi 0.43 olarak hesaplanmıştır. Ayrıca başarı testinin güvenirlik katsayısı olan KR-20 güvenirlik katsayısı ise 0.74 olarak bulunmuştur. Yapılan analizler sonucunda testin, 4. sınıf Sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin “İnsanlar, Yerler ve Çevreler” öğrenme alanı kazanımları ile ilgili akademik başarılarını belirleyebilecek geçerli ve güvenilir bir test olduğu ortaya konulmuştur.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectAkademik başarıtr_TR
dc.subjectSosyal bilgilertr_TR
dc.subjectAcademic successtr_TR
dc.subjectSocial studiestr_TR
dc.titleİlkokul 4. sınıf sosyal bilgiler dersi insanlar, yerler ve çevreler öğrenme alanına yönelik başarı testi geliştirilmesitr_TR
dc.typeconferenceObjecttr_TR
dc.relation.journalAnkara II. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresitr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümütr_TR
dc.contributor.authorID0000-0002-4489-1613tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record