Show simple item record

dc.contributor.authorSürücü, Çağrı
dc.contributor.authorÜlker, Mustafa
dc.contributor.authorHassan, Azize
dc.date.accessioned2020-04-27T06:44:46Z
dc.date.available2020-04-27T06:44:46Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2147-8775
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2918
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, revize edilmiş Teknoloji Kabul Modeli’nin (TKM) müşterilerin tablet mönü kullanan restoranları tekrar ziyaret etme niyetlerini incelemede kuramsal bir model olarak kullanılabilirliğini ortaya koymaktır. Araştırmada ilgili alan yazın incelemesinden sonra elde edilen algılanan kullanım kolaylığı, kullanışlılık algısı, eğlence algısı ve tekrar ziyaret etme niyeti ölçekleri kullanılmıştır. Araştırmada nicel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın ana kütlesini, Kayseri ilinde bulunan ve tablet mönü kullanan iki restoran işletmesinin müşterileri oluşturmaktadır. Araştırmada amaçsal ve kolayda örnekleme yöntemleri birlikte kullanılmış olup, örneklem 369 restoran müşterisinden oluşmaktadır. Ölçeklerin geçerliliklerinin ve güvenilirliklerinin gösterilmesinden sonra korelasyon ve regresyon analizleri uygulanmıştır. Analiz sonuçları, tablet mönü kullanan restoran müşterilerinin tekrar ziyaret etme niyeti üzerinde kullanışlılık algısının ve eğlence algısının anlamlı bir şekilde etkisi olduğunu göstermektedir. Buna rağmen algılanan kullanım kolaylığı değişkeninin tekrar ziyaret etme niyeti üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Çalışma uygulamacılar ve gelecekteki araştırmalar için öneriler ile sonuçlandırılmıştır.tr_TR
dc.description.abstractThe purpose of this study is to demonstrate that the revised Technology Acceptance Model (TAM) can be used as a theoretical model to examine the intentions of customers to revisit restaurants that use tablet menus. After the review of related literature, the scales of perceived ease of use, perceived usefulness, perceived fun and revisit intention were used in this study. Quantitative method was used in this research. Population of the study consisted of people who once have been the customers of two restaurants located in Kayseri using tablet menus. In the study, purposive and convenience sampling methods were used together and the sample consisted of 369 restaurant customers. Correlation and regression analyzes were performed after the validity and reliability of the scales were demonstrated. The results of the analysis indicate that perception of usefulness and perceived entertainment has significant effect on the revisit intention of restaurant customers who prefer restaurants with tablet menus. However, it was also found that perceived ease of use does not have a significant effect on revisit intention. The study ended with recommendations for practitioners and further researches.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.relation.isversionof10.21325/jotags.2018.247tr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectRestorantr_TR
dc.subjectRestoran işletmeciliğitr_TR
dc.subjectTekrar ziyaret etme niyetitr_TR
dc.subjectTeknoloji kabul modelitr_TR
dc.subjectRestauranttr_TR
dc.subjectRestaurant managementtr_TR
dc.subjectRevisit intentiontr_TR
dc.subjectTechnology acceptance modeltr_TR
dc.titleRestoranlarda tablet mönü kullanımının tekrar ziyaret etme niyeti üzerindeki etkisitr_TR
dc.title.alternativeThe impact of tablet menu usage in restaurants on revisit intentiontr_TR
dc.typearticletr_TR
dc.relation.journalJournal of Tourism and Gastronomy Studiestr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Bartın Meslek Yüksekokulu, Otel Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümütr_TR
dc.contributor.authorID0000-0002-0454-9020tr_TR
dc.identifier.volume6tr_TR
dc.identifier.issuespecial issue 3tr_TR
dc.identifier.startpage178tr_TR
dc.identifier.endpage196tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record