Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYaşartürk, Fatih
dc.contributor.authorErdemli, Erdem
dc.date.accessioned2020-04-30T07:34:44Z
dc.date.available2020-04-30T07:34:44Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019
dc.identifier.citationErdemli, E. (2019). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleğe yönelik tutumu ile serbest zaman doyum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2969
dc.description06.03.2018 tarih ve 30352 sayılı Resmi gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.tr_TR
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Kastamonu ilindeki beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin beden eğitimi öğretmenlik mesleğine yönelik tutumu ile serbest zaman doyum düzeyleri arasındaki ilişkinin bazı demografik değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırmanın evrenini 2018-2019 döneminde Kastamonu il ve ilçe müdürlükleri, köy okulları ve özel okullarda görev yapan Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi, Kastamonu ilindeki MEB’e bağlı devlet okullarında 130, özel okullarda görevli olarak çalışan 5 ve toplam 135 (131 erkek ve 34 kadın) beden eğitimi ve spor öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından hazırlanan “Kişisel Bilgi Formu”, Beard ve Ragheb (1980) tarafından geliştirilen, Türkçeye uyarlanması Gökçe ve Orhan (2011) tarafından yapılan “Serbest Zaman Doyum Ölçeği” ve Ünlü (2011) tarafından geliştirilen “Beden Eğitimi Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Veriler normal dağılım sergilediği için verilerin analizinde parametrik testler kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde, t-Testi, ANOVA ve Pearson Korelasyon testleri kullanılarak analiz yapılmıştır. Toplanan verilerin analizlerinin hesaplanması aşamasında SPSS 22.0 paket programı kullanılmıştır. Araştırma bulguları incelendiğinde, cinsiyet değişkenine göre beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin beden eğitimi ve spor öğretmenliği mesleğine yönelik tutumlarında anlamlı farklılık bulunmuştur (p<0,05). Spor yılı değişkenine göre beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin serbest zaman doyum alt boyutlarına göre “Sosyal”, “Fizyolojik” ve “Estetik” alt boyutlarında anlamlı ilişkiye rastlanmıştır (p<0,05). Spor yılı değişkenine göre beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin serbest zaman doyum toplam puanlarında anlamlı ilişkiye rastlanmıştır (p<0,05). Aile gelir düzeyine göre beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin serbest zaman doyum alt boyutlarına göre “Eğitimsel” ve “Sosyal” alt boyutlarında anlamlı ilişkiye rastlanmıştır (p<0,05). Günlük serbest zaman sürelerine göre beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin serbest zaman alt boyutlarına göre “Sosyal” alt boyutunda anlamlı ilişkiye rastlanmıştır (p<0,05).tr_TR
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the relationship between the attitude of physical education and sport instructors in Kastamonu province towards physical education teaching profession and free time satisfaction levels according to some demographic variables. The universe of the research consists of Physical Education and sport instructors working in Kastamonu provincial and district directorates, village schools and private schools in the period of 2018-2019. The sample of the study consisted of 130 physical education and sport instructors working in public schools and 5 working in private schools in Kastamonu province. Of these physical education and sport instructors, 34 are women and 131 are men. During the calculation of the analyses of the collected data, SPSS 22.0 package program was used. During the research process, the researcher developed by “personal information form”, beard and Ragheb (1980) developed by the Turkish Orhan Gökçe and adaptation (2011) made by “leisure satisfaction scale” and celebrity (2011), developed by “physical education towards teaching profession attitude scale” was used. Since the data show normal distribution, parametric tests were used in the analysis of the data. The analysis of the data was conducted using frequency, percentage, t-test, Anova and Pearson correlation tests. A significant difference was found in the attitudes of physical education teachers towards the physical education teaching profession according to gender variable (p<0.05). The “social”, “physiological” and “aesthetic” sub-dimensions of physical education teachers were significantly correlated with the free time satisfaction sub-dimensions according to the Sports year variable (p<0.05). A significant correlation was found in the total free time satisfaction scores of physical education teachers according to the sport year variable (p<0.05). Significant relationships were found in the “educational” and “social” sub- dimensions of physical education teachers ' free time satisfaction sub-dimensions according to family income level (p<0.05). A significant relationship was found in the “social” sub dimension of physical education teachers according to the free time sub dimension according to daily free time periods (p<0.05).tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectBeden eğitimi ve spor öğretmenitr_TR
dc.subjectMesleğe yönelik tutumtr_TR
dc.subjectSerbest zaman doyumtr_TR
dc.subjectPhysical education and sports teachertr_TR
dc.subjectAttitude towards the professiontr_TR
dc.subjectFree time satisfactiontr_TR
dc.titleBeden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleğe yönelik tutumu ile serbest zaman doyum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesitr_TR
dc.title.alternativeExamining the relationship between the attitude of physical education and sports teachers towards the profession and the levels of free time satisfactiontr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi A.B.D. Yüksek Lisans Programıtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster