Başlık için Eğitim Bilimleri Enstitüsü listeleme
Toplam kayıt 211, listelenen: 142-161
-
Sesli düşünme stratejisinin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerine etkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-07-17)Okuma becerisi bilgi edinmenin en önemli kaynaklarından birisidir. Okumanın asıl amacı okuduğunu anlamadır. Okuduğunu anlama becerisinin nasıl geliştirileceğine dair süregelen tartışmalar ve araştırmalar okuduğunu anlama ... -
Simülasyon (benzetim) destekli 5e öğrenme döngüsü modelinin 7. sınıf öğrencilerinin elektrik konusunu anlamalarına ve elektrik konusuna yönelik ilgilerine etkisinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-20)Bu çalışmada, bilgisayar destekli eğitim yazılımlarından simülasyonların 5E öğrenme döngüsü modeli kullanılarak yedinci sınıf öğrencilerinin elektrik kavramlarını anlamalarına ve elektrik konusunda yönelik ilgilerine olan ... -
Simülasyon (Benzetim) destekli 5e öğrenme döngüsü modelinin 7. sınıf öğrencilerinin elektrik konusunu anlamalarına ve elektrik konusuna yönelik ilgilerine etkisinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu çalışmada, bilgisayar destekli eğitim yazılımlarından simülasyonların 5E öğrenme döngüsü modeli kullanılarak yedinci sınıf öğrencilerinin elektrik kavramlarını anlamalarına ve elektrik konusunda yönelik ilgilerine olan ... -
Sivil toplum kuruluşlarında görev alan gençlerin yaşam boyu öğrenme yeterliklerine yönelik görüşleri
(Bartın Üniversitesi, 2019-07-11)Sivil toplum kuruluşlarının birey, toplum ve karar alma süreçleri üzerine olan etkileri son yıllarda artan bir öneme sahip olmuştur. Yaşam boyu öğrenme ise anne karnından mezara kadar bireylerin ihtiyaç duydukları tüm ... -
Siyasal toplumsallaşma aracı olarak beden eğitimi ve spor; işçi sporları ve Türkiye'deki etkileri (1923-1938)
(Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012-05-29)Bu araştırma, iki Dünya Savaşı arası dönemde Dünyanın geniş bir coğrafyasında etkili olan ve siyasal toplumsallaşma bağlamında ulusların dönüştürülmesinde kullanılan işçi sporları hareketlerinin, aynı dönemde kurulan Türkiye ... -
Sosyal ağların kullanımının ortaokul öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeylerine etkisinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-02-23)Bu çalışmanın amacı 5,6,7 ve 8. sınıf öğrencilerinin sosyal ağ kullanımlarının fiziksel aktivite düzeylerine etkilerinin incelenmesi ve ortaya konulmasıdır. Çalışmaya Mersin, Zonguldak, Gaziantep, Ordu, İzmir, İstanbul ... -
Sosyal bilgiler dersinde branş derslik sistemi uygulamasının öğretmen, öğrenci ve idareci görüşlerine göre değerlendirilmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-09-16)Araştırmanın amacı, Sosyal bilgiler dersinde branş derslik sistemi uygulamasını öğretmen, öğrenci ve idareci görüşlerine göre değerlendirmektir. Araştırmada nicel ve nitel metotların birlikte kullanıldığı karma yöntemin ... -
Sosyal bilgiler dersinde yaratıcı drama yönteminin hayal gücüne yönelik bir eylem araştırması
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-24)Yaratıcı drama, öğrencilerin kendi oyunlarını üretmeleri ve hayal gücüyle harmanlayıp ürettikleri bu ürünü özgürce sergilemeleri anlamına gelmektedir. Yaratıcı drama sürecinde öğrencilerin kendi metinlerini kendilerinin ... -
Sosyal bilgiler dersinde yaratıcı drama yöntemiyle tarihsel empati becerisinin kazandırılmasına yönelik etkinlik temelli bir eylem araştırması
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-05)Empati en genel tanımıyla kişinin kendini başkasının yerine koyması demektir. Empati kavramı sosyal bilimler içerisinde birçok alanda karşımıza çıkmaktadır. Nitekim sosyal bilimleri kapsayan, interdisipliner bir alan olan ... -
Sosyobilimsel biyoloji konularının fen bilgisi öğretmen adaylarının yazılı argümantasyon becerilerine etkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-07-16)Bu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji temelli sosyobilimsel konularda yazılı argümantasyon becerilerini belirlemektir. Çalışma durum çalışması olup, 2017-2018 akademik yılının güz döneminde Bartın ... -
Spor egitimi gören genç sporcularda üst ekstrimeteye uygulanan wingate testinde bazı morfolojik değişkenleri kullanarak optimal yükün belirlenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-07-27)Bu çalışmanın amacı wingate anaerobik güç testinde (WAnT); bazı antropometrik değişkenler ile bacak hacmini (BHÇ) - kütlesini (BK) kestirmek ve bazı morfolojik değişkenleri ile bu kestirimden elde edilen tahminin değerler ... -
Spor eğitimi alan ampute bireylerin sağlıklı yaşam biçimi, yaşam kalitesi ve boş zaman engel düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, 2019-01-17)Bu çalışmanın amacı, spor eğitimi alan ampute bireylerin sağlıklı yaşam biçimi, yaşam kalitesi ve engel düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Ölçek formu dört bölümden oluşmaktadır. Ölçek formunun ilk bölümünde ... -
Spor eğitimi gören dartçılarda bazı fiziksel uygunluk değişkenlerinin dart performansına etkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-07-17)Bu çalışmanın amacı, spor eğitimi gören dartçılarda bazı fiziksel uygunluk değişkenlerin dart performansına etkisi belirlenmesidir. Çalışmaya Bartın Üniversitesinde dart oynayan toplam 15 gönüllü sporcu katılmıştır. Çalışmaya ... -
Spor eğitimi gören öğrencilerin, sosyal beceri, fiziksel benlik algısı ve fiziksel aktivite düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-01-01)Bu araştırmanın amacını; spor eğitimi gören öğrencilerin sosyal beceri, fiziksel benlik algısı ve fiziksel aktivite düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Çalışmaya toplam 453 (167 kadın, 286 erkek) Bartın Üniversitesi ... -
Spor tesislerinden yararlanan 15-18 yaş arası öğrencilerin madde bağımlılığından korunma öz yeterliliğinin araştırılması (Keçiören Belediyesi örneği)
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-07-06)Bu çalışmanın amacı, Keçiören Belediyesinin spor salonlarına giden gençlerin madde bağımlılığından korunma öz yeterlilik seviyelerini bazı değişkenlere göre incelemektir. Bu amaçla çalışmanın ilk bölümünde; madde ve madde ... -
Spor yapan ve yapmayan ortaöğretim öğrencilerinin kişilik özellikleri, karar verme stilleri ve stresle başa çıkma stratejilerinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Birey spor yoluyla toplumu, kuralları, meslekleri, gelenek ve görenekleri, iyi ve kötüyü, doğruyu yanlışı öğrenirken, aynı zamanda kişiliğinde şekillenmesine yardımcı olmaktadır. Sporun kurallarına bağlı olarak, çalışma ... -
Spor yapan ve yapmayan öğrencilerin temel psikolojik ihtiyaçlarının karşılanmasının incelenmesi (Ağrı ve Konya ili örneği)
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-09-11)Bu çalışmanın amacı; spor yapan ve yapmayan öğrencilerin temel psikolojik ihtiyaçlarının karşılanmasının çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırmanın yürütülmesinde nicel verilere dayalı genel tarama ve ilişkisel ... -
STEM etkinliklerinin fen öğretmeni adaylarının STEM farkındalıkları, tutumları ve görüşleri üzerine etkisinin belirlenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-06)Bu araştırmanın amacı STEM etkinlikleri hazırlayan fen bilgisi öğretmen adaylarının STEM ile ilgili farkındalıklarını, tutumlarını belirlemek ve STEM hakkındaki görüşlerini incelemektir. Bu araştırmada karma araştırma ... -
Stratejik not almanın 6. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerine etkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Stratejik not alma yöntemi öğrenme sürecinin bütünde yer alan, öğrencinin okuma sürecinde zihinsel yönden aktif olmasına yardımcı olan, bilgiyi organize etmeyi ve öğrenmeyi kalıcı hale getirmeyi sağlayan bir yöntemdir. ... -
Sınıf öğretmenlerinin ve adaylarının enerji ve besin öğesi alımları (beslenme alışkanlıkları) ile sağlıklı yaşam biçimi davranışlarının ve fiziksel aktivite düzeylerinin belirlenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-02-02)Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin ve adaylarının enerji ve besin öğesi alımları (beslenme alışkanlıkları) ile sağlıklı yaşam biçimi davranışlarının ve fiziksel aktivite düzeylerinin belirlenmesi ve ilişkilendirilmesidir. ...