Hayat boyu öğrenme sürecinde halk eğitimi merkezlerinin yaşadığı yönetsel sorunlar ve çözüm önerileri
Abstract
Bu araştırmada; hayat boyu öğrenme sürecinde Halk Eğitimi Merkezi yöneticilerinin yaşadığı yönetsel sorunlar ve önerdikleri çözüm önerileri ele alınmıştır. Çalışmanın evrenini 2013–2014 eğitim-öğretim yılında Ülkemizin her ilindeki merkez ilçe Halk Eğitimi Merkezi yöneticileri oluşturmaktadır. Evrenden yansız olarak seçilen 84 Halk Eğitimi Merkezi yöneticisinin hayat boyu öğrenme sürecinde Halk Eğitimi Merkezlerini yönetirken yaşadıkları problemleri belirlemek amacıyla veri toplama aracı olarak geliştirilen anket uygulanmış ve SPSS programında verilerin analizi yapılmıştır. Araştırmanın sonunda elde edilen bulgulara göre, Halk Eğitimi Merkezi yöneticilerinin yaşadıkları problemlerin en büyüğü idareci personel eksikliğinin meydana getirdiği iş yükü olduğu ortaya çıkmıştır. Araştırma Halk Eğitimi Merkezi müdür yardımcılarının gerek çalışma koşulları gerekse özlük hakları noktasında ciddi memnuniyetsizlik taşıdıkları ve ilk fırsatta başka bir okul veya kuruma geçiş yapmak istedikleri sonucunu ortaya çıkarmıştır. Açık öğretim iş ve işlemlerini yürütmede ciddi sıkıntılar yaşandığı, kursiyerlere rehberlik yapacak rehber öğretmenin hemen hemen hiçbir merkezde bulunmadığı, kurs denetimlerinin personel sıkıntısı ve iş yükünden dolayı zaman bulunamadığı için yapılamadığı da çıkan olumsuz sonuçlar arasındadır. Bina, donanım ve güncellenen modüler programlar açısından yöneticiler sorun yaşamamaktadır. Her şeye rağmen hayat boyu öğrenme oranını artırılması konusunda son on yılda ciddi bir mesafe kaydedildiği ve bu konuda yakalanan ivmenin artarak devam ettiği görülmektedir. In this research; administrative problems which Public Education Center Administrators experience through lifelong learning process and suggestions for solutions are taken into consideration. Target population of the study consists of Public Education Center Administers from central districts of every city of our country. A Questionnaire which was developed as a tool for collecting data in order to define the problems that 84 Public Education Center administers objectively chosen from the target population live while directing public Education Centers and anlysis of data was performed in SPSS programme. According to the results obtained, work load caused by the lack of administrative staff was seen the biggest of the problems which Public Education Center Administers experience . The research showed that assistant principals of Public Education Centers are displeased with both working conditions and employee personal rights, so they want to switch to other schools or institutions as soon as possible. Some other negative results are problems encountered within open education procedures, lack of counselors almost in every center, supervising problems for courses caused by lack of supervisors or time limitations caused by work load. Administrators live problems on account of building, hardware and up to date modular programmes. Despite everything it is seen that an important progress has been gained on account of enhancing lifelong learning rates in the last decade and the momentum has been increasingly continuing.